חדשות חוץמבזקים

בלעה אותו האדמה: לאן נעלם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו?

בכלי התקשורת בעולם עסוקים בימים האחרונים בשאלה להיכן נעלם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו? כמעט שבועיים שלא נראה כלל בציבור.

שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו מי שנחשב ל"יד ימינו" ואיש סודו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נעלם במפתיע מהמרחב הציבורי כבר כמעט שבועיים. בפעם האחרונה שהופיע זה היה ב-11 במרץ.

צילום: סוכנות הידיעות AP

הוא הוזכר לאחרונה באתר האינטרנט של הקרמלין ב-18 במרץ  כשהנשיא פוטין נפגש עם החברים הקבועים במועצת הביטחון הרוסית ודן עמם בהתקדמות "המבצע הצבאי המיוחד" באוקראינה. נמסר כי סרגיי שויגו השתתף באופן אישי בפגישה. עם זאת, ראוי לציין שאין תמונות או סרטונים של אותה פגישה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי הדיווח, מאז 11 במרץ, גם ראש המטה הכללי של הכוחות המזוינים הרוסים ולרי גראסימוב הפסיק לתקשר עם התקשורת והעיתונאים.

בשל היעדרו החלו להתפרסם שמועות רבות על הסיבה להיעלמותו, אחת מהן היא שסרגיי שויגו מתכנן הפיכה נגד פוטין בקשר לסוגיית אוקראינה. עם חשיפת התוכנית הסודית של שויגו, עלו שמועות בארצות הברית ובמערב, כמו גם בתקשורת הרוסית, לפיהן פוטין מאשים את סרגיי שויגו בשחיתות ומנסה "לדחוק אותו החוצה".

שמועה נוספת שרצה ברשתות החברתיות היא ש"שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו נחקר על ידי המודיעין הרוסי על קשרים אפשריים עם ה-CIA האמריקני".

צילום: סוכנות הידיעות AP

יועצו של נשיא אוקראינה מיכאיל פודוליאק אמר שלא רק סרגיי שויגו נעדר, אלא גם דמויות מפתח אחרות של הפדרציה הרוסית נעלמו מהמרחב הציבורי. "נותר רק משרת נאמן אחד – שר החוץ סרגיי לברוב, ואפילו מזכיר העיתונות דמיטרי פסקוב לפעמים מופיע בציבור עם אמירות מטורפות."

מכר של שויגו אמר לתקשורת המקומית כי שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו נעדר משום שהוא חולה, ככל הנראה הוא סובל מבעיות לב.

סרגיי פסקוב, דובר משרד ההגנה לא התייחס לשאלה אם שויגו היה בתרדמת או משהו אחר אך ציין כי "לשר ההגנה סרגיי שויגו אין זמן לפעילות תקשורתית כעת, מכיוון שיש לו דאגות רבות הקשורות למבצע הצבאי המיוחד של רוסיה באוקראינה".

מאז תחילת "המבצע הצבאי המיוחד", סירבה מוסקבה לנהל שיחות טלפון בין שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו והרמטכ"ל ולרי גראסימוב עם הפנטגון, כך אמר דובר מחלקת המדינה האמריקנית ג'ון קירבי ל"וושינגטון פוסט".

סרגיי שויגו בן ה-66 כיהן בעבר כשר למצבי חירום והגנה אזרחית של רוסיה ועד לשנת 2012 הוא החזיק במשרת שר במשך הזמן הרב ביותר מכל שר אחר. הוא בעל עיטור "גיבור רוסיה" מאז 1999 על פועלו לזירוז הליכי קליטתם של הפליטים מצ'צ'ניה המופגזת. במאי 2021 נתמנה למושל מחוז מוסקבה וחצי שנה לאחר מכן מונה לשר ההגנה של רוסיה.

צילום: סוכנות הידיעות AP

Back to top button