חדשות חוץמבזקים

האוקראינים מנחיתים מכה נוספת על רוסיה – נתפסה מערכת ה "קרסוקה-4"

מאז החלה הפלישה לאוקראינה, הכוחות הרוסים נפגעו קשות ואיבדו או נטשו כמה כלי נשק בשטח אוקראינה. אלה כוללים טנקים רוסיים, אמצעי לחימה ואפילו מל"טים. כעת, האוקראינים מנחיתים מכה נוספת על רוסיה והפעם כשהצליחו לשים את ידם על חלק מאחת המערכות המתקדמות ביותר – ה "קרסוקה-4" (Krasukha-4), מה שעשוי להיות התפיסה הגדול ביותר עד כה.

חשבון טוויטר המתעד את כלי הנשק שנתפסו או הושמדו על ידי הכוחות האוקראינים במהלך הלחימה של הצבא הרוסי באוקראינה, פרסם כי כוחות הצבא האוקראיני תפסו חלק ממערכת הלוחמה האלקטרונית הרוסית.

ה "קרסוקה-4" היא מערכת דו-חלקית המורכבת ממערכת לוחמה אלקטרונית (EW) ומודול עמדת פיקוד, המורכבת בנפרד על שתי משאיות. המערכת, שקיימת למעלה מעשור מיוצרת על ידי התאגיד לטכנולוגיות רדיו-אלקטרוניות KRET, בבעלות חברת החזקות רוסית מקבוצת Rostec בבעלות המדינה, המייצרת מוצרים צבאיים מיוחדים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ל "קרסוקה-4" טווח תפעולי של 186 מיילים (כ-300 ק"מ). מטרת המערכת היא לשבש מערכות רדיו-אלקטרוניות של מערכות מוטסות כגון כלי טיס בלתי מאוישים (מל"טים) וכן מערכות טילים ולוויינים במסלול נמוך (LEO).

המערכת יכולה גם להתמודד עם מערכות התרעה ובקרה מוטסות (AWACS) שבהן משתמשות בעלות ברית של אוקראינה בהובלת ארה"ב על המל"טים שלהן, כמו גם לווייני ריגול. בנוסף, ניתן לפרוס את המערכת הניידת כדי לשבש מכ"מים גדולים מבוססי קרקע ולהגן על נכסים רוסיים מפני מערכות מעקב.

ה"קרסוקה-4". צילום: משרד ההגנה של הפדרציה הרוסית

מה שעדיין לא ברור הוא מדוע הכוחות הרוסים נטשו את המערכת. לדברי גורמי הגנה אמריקאים, "רוסיה לא הגבירה את הלוחמה האלקטרונית שלה במהלך הלחימה באוקראינה, למרות שהיא עשויה לעשות זאת בעתיד. הגורמים ציינו כי נטישת המערכת שלה מספקת הצצה ליכולות שלה, כמו גם לחסרונות שהיו קודם לכן. בטווח הארוך יותר, ניתן יהיה לשתף את החסרונות עם בעלות ברית נאט"ו, מידע שעשוי לספק להם יתרון מובהק."

ה"דיילי טלגרף" הבריטי דיווח כי המערכת תועבר לידי ארצות הברית כדי לחקור אותה ואת יכולותיה.

המערכת הזו נמצאת בשימוש של כוחות היבשה של הצבא הרוסי, באלג'יריה, איראן, הצבא הלאומי של לוב וסרביה.

רוסיה פרסה מערכות כאלה גם בסוריה כדי להגן על כוחות הצבא שלה הנמצאות במדינה. בישראל לא פעם התקבלו תלונות שהמערכות הללו גורמות לשיבושים קשים בנתב"ג ומקשים על הטייסים לבצע נחיתה בבטחה.

על פי דיווחים בכלי תקשורת שונים, מערכת הלוחמה האלקטרונית הרוסית ה "קרסוקה-4" פועלת סביב הבסיס הצבאי הרוסי בגיומרי שבצפון- מערב ארמניה, זאת במטרה להתמודד עם השימוש של אזרבייג'ן במל"טים חמושים מתוצרת טורקיה של "ביירקטאר" Bayraktar ומל"טים מסוג "הרון" תוצרת ישראל.

צפו: היכולות של מערכת "קרסוקה-4"

Back to top button