בריאותמבזקים

חברת פייזר מחזירה תרופות לטיפול בלחץ דם גבוה העלולות לגרום לסרטן

ענקית התרופות פייזר הודיעה ביום שני האחרון (21 במרץ) כי היא מורידה מהמדפים שש מנות של טבליות Accuretic (quinapril HCl/hydrochlorothiazide), מנה אחת של טבליות (קווינפריל) quinapril ו-hydrochlorothiazide, וארבע מנות של quinapril HCl/hydrochlorothiazide המשמשות לטיפול בתסמינים של לחץ דם גבוה.

פייזר הזהירה כי בטבליות אלה, אשר הופצו מנובמבר 2019 ועד מרץ השנה, נמצאה נוכחות של ניטרוזמינים (nitrosamine , N-nitroso-quinapril) מעל רמת הצריכה היומית המקובלת (ADI).

על פי מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) ניטרוזמינים נפוצים במים ובמזונות, כולל בשרים מבושלים וצלויים, מוצרי חלב וירקות, בכולם רמה כלשהי של ניטרוזמינים אך צריכה של זיהומים אלו מעל לרמות המקובלות לאורך תקופות זמן ארוכות, עלולה להגביר את הסיכון לחלות בסרטן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מוצרים אלה מיועדים לטיפול ביתר לחץ דם. הורדת לחץ הדם מפחיתה את הסיכון לאירועי לב וכלי דם קטלניים ולא קטלניים, בעיקר שבץ מוחי ואוטם שריר הלב.

בפייזר מציינים כי למוצרים אלה יש "פרופיל בטיחות שנקבע במשך 20 שנות אישור שיווק ובאמצעות תוכנית קלינית חזקה."

Image by Gerd Altmann from Pixabay

עם זאת, פייזר הצהירה כי היא לא קיבלה דיווחים כלשהם על תופעות לוואי הקשורות להחזרת התרופה עד כה וכי היא מאמינה כי "פרופיל התועלת/סיכון של המוצרים נותר חיובי בהתבסס על הנתונים הזמינים כעת".

למרות שצריכה ארוכת טווח של ניטרוזמינים עשויה להיות קשורה לסיכון מוגבר לסרטן בבני אדם, אין סיכון מיידי לחולים הנוטלים תרופה זו.

מטופלים הנוטלים כעת את המוצרים צריכים להתייעץ עם הרופא שלהם לגבי אפשרויות טיפול חלופיות.

פייזר ביקשה כי סיטונאים ומפיצים שיש להם מלאי קיים של המוצרים, יפסיקו להשתמש ולהפיץ את המוצרים באופן מיידי.

התרופות לטיפול בלחץ דם גבוה של פייזר שהורדו מהמדפים

לדיווח המלא של פייזר – לחצו כאן

Back to top button