מבזקיםמשפטי/פלילי

פיגוע רצחני בשלוש זירות: ארבעה נדקרו למוות בבאר שבע

ארבעה בני אדם נרצחו לפני זמן קצר (שלישי) בפיגוע דקירה במרכז מסחרי בדרך חברון בבאר שבע. חובשים ופראמדיקים של מד"א יחד עם חובשי איחוד הצלה העניקו לשתי נשים בנות 40 ו- 50 סיוע רפואי ראשוני אך נאלצו לקבוע את מותן לאחר פעולות החייאה. צוותי מד"א פינו לבית החולים גבר כבן 60 ואישה כבת 35 במצב אנוש, ומותם נקבע בבית החולים. ושתי נשים כבנות 40 פונו במצב בינוני. המחבל נוטרל בידי עובר אורח ומותו נקבע בזירה.

מפרטים ראשונים של האירוע עולה כי בשעה 16:10 הגיע המחבל החשוד לתחנת דלק בדרך חברון בבאר שבע וכשבידו סכין ודקר אישה. בהמשך הגיע למרכז מסחרי אז דרס ברכבו רוכב אופניים. לאחר מכן המשיך למרכז נוסף סמוך מעבר לכביש, ירד מרכבו ורץ לעבר גבר ואישה ודקר אותם. אזרחים שהיו במקום ביצעו לעברו ירי ונטרלו אותו.

גורמים במערכת הביטחון מסרו כי המחבל שביצע את פיגוע הדקירה הוא מחמד אבואלקיען, תושב חורה בנגב ותומך דעאש בעברו. אבואלקיען נשפט לארבע שנות מאסר ושוחרר בשנת 2019. השב"כ משתתף בחקירת האירוע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מבית החולים סורוקה נמסר כי בחדר הטראומה במלר"ד סורוקה מטופלות כעת שתי נשים מאירוע הדקירה בבאר שבע. שתיהן מוגדרות במצב קשה, סובלות מפצעי דקירה בגב. צוות חדר הטראומה ערוך בכוחות מתוגברים לתת מענה לפצועים נוספים באם יגיעו כאלה.

למקום הגיעו שוטרים ולוחמי מג"ב. מפקד המחוז, ניצב פרץ עמר, הגיע לזירה ומקיים הערכת מצב במקום. ראש הממשלה, נפתלי בנט, מקבל כעת עדכון ומקיים התייעצות עם השר לביטחון פנים ועם מפכ"ל המשטרה.

פראמדיקית מד"א עדי אמירי סיפרה: "רוכב האופניים (שנדרס על ידי המחבל -א.א) שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. הוא היה ללא דופק וללא נשימה ומיד הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח, הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבי"ח תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי."

חובש בכיר במד"א רונן גריזק שטיפל בפצועים במרכז המסחרי סיפר: "מיד כשקיבלנו את הדיווח במוקד מד"א על הפצועים מפיגוע הדקירה במרכז המסחרי יצאנו למקום בכוחות גדולים. בתוך אחת מהחנויות במתחם שכבה אישה כבת 40 מחוסרת הכרה עם פצעי דקירה בגופה, ביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות אבל הפציעה הייתה קריטית ובסופן נאלצנו לקבוע את מותה. גבר כבן 60 ששכב על הכביש בכניסה למתחם המסחרי סבל גם הוא מפצעי דקירה, הוא היה ללא דופק וללא נשימה ופונה בניידת טיפול נמרץ לבי"ח כשמצבו קריטי תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. שתי נשים כבנות 40 שסבלו גם כן מפצעי דקירה היו בהכרה מלאה, הן טופלו במקום ע"י הפראמדיקים של מד"א ופונו לבי"ח תוך כדי טיפול רפואי כשמצבן בינוני ויציב."

חובש בכיר במד"א רפאל כהן שטיפל בפצועה אנוש מתחנת הדלק ברחוב דרך חברון סיפר: "במהלך הדיווחים שהתקבלו במוקד מד"א על האירוע הקשה נמסר על פצועה מחוסרת הכרה בתחנת הדלק ומיד יצאתי למקום. הפצועה שכבה בסמוך לכניסה לחנות כשהיא מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פצעי דקירה בגופה. מיד התחלתי בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, הכנסתי אותה לאמבולנס ופיניתי אותה תוך כדי ביצוע פעולות החייאה לבית החולים כשמצבה קריטי."

אליה טובול ראש סניף איחוד הצלה בבאר שבע מסר: "מדובר בשלוש זירות בהם איתרנו את הפצועות והפצוע. הענקנו סיוע ראשוני לגבר כבן 60 ולשתי נשים בגילאי 40 שנפצעו בינוני וקשה – למרבה הצער נקבע מותה בזירה של אחת הפצועות".

אריאל פחימה חובש נוסף של איחוד הצלה מסר: "מדובר באירוע קשה מאוד. אחת הפצועות נקבע מותה בזירה עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלה. כמו כן: לאחר הסיוע הראשוני בזירה – שתי נשים וגבר פונו למרכז הרפואי סורוקה".

שמעון זגורי מתנדב זק״א באר שבע שמטפל בזירה הקשה, מסר: ״כשהגעתי למקום ראיתי המולה רבה, מספר פצועים ששוכבים וסובלים מפצעי דקירה, עובר אורח סיפר שהמחבל שככל הנראה הגיע ברכב יצא ודקר מספר עוברי אורח, אזרח שחלף במקום השתלט עליו ונטרל אותו וכך מנע פגיעות נוספות בנפש. לצערי פראמדיק מד״א במקום נאלץ לאשר את מותה של אישה כבת 50 שסבלה מפגיעה רב מערכתית כתוצאה מפצעי הדקירה, אישה נוספת פונתה ע״י מד״א לסורוקה במצב אנוש, אך בהגיעה לביה״ח הרופאים נאלצו לקבוע את מותה. מותו של המחבל נקבע במקום. מתנדבי זק״א באר שבע מטפלים בכבוד המת בזירה הקשה."

כונן מד"א-הצלה דרום שמחה ציטרנבוים, סיפר: "הייתי ממש קרוב למקום האירוע כשקיבלתי את הקריאה ממוקד הכוננים של מגן דוד אדום על מספר פצועים קשה, ומיד יצאתי למקום. בהגיעי למקום הבחנתי עדיין בדוקר והמוקד הפנה אותי לתחנת הדלק שם הייתה אישה שרועה על הרצפה עם מספר דקירות בפלג גופה העליון. יחד עם צוותי מגן דוד אדום הרבים שהגיעו למקום הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה תוך כדי החיייאה למרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע. בנוסף אליה, פונו מהזירה בביג ובתחנת הדלק עוד 2 פצועות במצב קשה למרכז הרפואי סורוקה. בנוסף לכך, נאלצו הצוותים לקבוע את מותה של אישה נוספת במקום."

שר החוץ יאיר לפיד הביע תנחומים בחשבון הטוויטר: "שולח תנחומים למשפחות שיקיריהן נרצחו בפיגוע המזעזע בבאר שבע. מאחל רפואה שלמה לפצועים. כל מי שינסה לפגוע באזרחים חפים מפשע צריך לדעת שמדינת ישראל תשים עליו את ידה ותמצה עימו את הדין."

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב: "הפיגוע הרצחני והמזעזע בבאר שבע מחייב פעולה מיידית לתפיסת כל מי שאחראים לו ולמיצוי כל חומרת הדין איתם. אני מבקש להשתתף בצער משפחות הנרצחים ומתפלל לשלום הפצועים. בנט ולפיד חייבים להתעלם מכל שיקול פוליטי ולדאוג מיד לתפיסת המחבלים ולהשבת הביטחון לתושבי באר שבע והדרום."

סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער כתב בטוויטר: ״ערב קשה וכואב. תנחומי למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. הפיגוע הנפשע ממחיש את חובתנו לחזק את המשילות בנגב. רק בזכות נחישות אזרחית נמנע אסון כבד עוד יותר. מול תופעות של הקצנה יש לפעול בתקיפות ולשמור על ריבונות המדינה בכל שטחה.״

צילום: דוברות איחוד הצלה

מארגון 'בצלמו' נמסר בעקבות הפיגוע: "דם ההרוגים על שופטי בג"ץ שדחו את הדיון על הרס בית רוצח דימטמן בחודש שלם . לפני קרוב לחודש עתרה משפחת המחבל שרצח את יהודה דימטמן לבג"ץ שלא יהרסו את ביתם. בג"ץ אסר להרוס ונתן צו ביניים וקבע דיון חודש אחרי. כי מה בוער. אז הנה זה בוער."

צילום: דוברות זק"א

ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "פיגוע רודף פיגוע וזה כבר היום השלישי ברצף שבו מתבצע פיגוע. הממשלה המעופפת לא מתפקדת כדי לשמור על חיי האזרחים, אבל נותנת גב לטרור ומפנה מאחזים בברוטאליות חסרת רחמים. כשהממשלה מעבירה מסר של חולשה ומעניקה הקלות ופרס לטרור בחסינות מפני בנייה בלתי חוקית, התוצאה שהטרור מרים את הראש. חייבים לנהוג בנחישות ותקיפות, אסור למצמץ מול הטרור".

מתנועת רגבים נמסר: "שוב אובדן המשילות בנגב עולה לנו במחיר דמים כבד. התרענו וזעקנו כי אובדן המשילות בנגב יוביל להקצנה לאומנית במגזר הבדואי, ובסופו של דבר לפגיעה בחיי אדם כפי שראינו היום ברחובות באר שבע".

צילום: דוברות זק"א

ברגבים הוסיפו כי, "כשממשלת ישראל מפחדת לדבר על אכיפת החוק בשעה שהיא מאשרת תכנית חומש למגזר הבדואי בעלות של מיליארדים, את התוצאות משלמים תושבי הנגב. הבעיה היא לא חוסר תקציבים, אלא חוסר אכיפה. בנגב הוקמה לה מדינת בדואיסטן, והגיע הזמן שמדינת ישראל תשיב לידיה את הנגב".

צילום: תיעוד מבצעי מד"א

יו״ר ועדת הכספים, ח״כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) כתב בטוויטר: "פיגוע מזעזע ורצחני אירע בבאר שבע ולקח חיים של עוברי אורח חפים מפשע. אני שולח את תנחומיי למשפחות הכואבות, ומאחל רפואה שלמה ומהירה לפצועים. אני מצפה מגורמי האכיפה ובראשם שר הבט"פ להגביר פיקוח, לתחקר את האירוע ולהפיק לקחים כדי שאסונות כאלה לא יקרו יותר."

סגן שר הביטחון, ח״כ אלון שוסטר: "אני משתתף בצערן של משפחות הנרצחים בפיגוע בבאר שבע. מערכת הביטחון תמשיך לפעול ביד חזקה ובנחישות נגד הטרור. אני מגנה בכל תוקף וללא כל תנאי, את הטרור הברברי של המחבל."

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
ד"ר דן שוורצפוקס, סגן מנהל סורוקה מרכז רפואי ומנהל המיון הפנימי. צילום: דוברות סורוקה

Back to top button