כלכלהמבזקים

הסכם קיבוצי נחתם בקרן הפנסיה הוותיקה 'עמיתים': "מעניק תנאים משופרים"

ההסתדרות, הנהלת עמיתים – קרנות הפנסיה הוותיקות וועד העובדים חתמו היום (שני) על הסכם קיבוצי מיוחד. ההסכם, שחל על כ-300 עובדים, יהיה בתוקף עד סוף שנת 2025.

ההסכם כולל תוספות שכר משמעותיות לעובדים, הוספת עמותה נוספת לקידום מקצועי לעובדים הפחות ותיקים, תנאי פרישה מיטיבים ותשלום ימי מחלה מהיום הראשון. כן הושגו הבנות על הטמעת טכנולוגיות חדשות, כניסה לפעילויות חדשות ושינויים במבנה הארגוני.

עמיתים – קרנות הפנסיה הוותיקות היא הגוף המוסדי הגדול ביותר בישראל שמנהל למעלה מ-400 מיליארד שקל עבור כ-900 אלף מבוטחים, ומשלם מדי חודש תשלומי פנסיה בסך של כ-1.3 מיליארד שקל למאות אלפי פנסיונרים. עמיתים הוקמה בשנת 2008 וקיבלה לניהולה את שמונה קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר: מבטחים, קרן הגמלאות המרכזית, מקפת, קופת הפנסיה לעובדי הדסה, קרן פועלי בניין, קרן פועלים חקלאיים, קרן הגמלאות של חברי אגד וקרן נתיב. עמיתים מהווה כיום אחד מגופי ההשקעה הגדולים במשק, עם השקעות בתחומים מגוונים בהם אנרגיה, תשתיות, טכנולוגיה ונדל"ן, בארץ ובחו"ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במו"מ לחתימת ההסכם היו מעורבים מטעם ההסתדרות: יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל וראש חטיבת מוסדות ציבור והסתדרות בהסתדרות המעו"ף עידן אור.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "עמיתים, שהוקמה במסגרת הסדר קרנות הפנסיה שפתר את המשבר בקרנות הגירעוניות, משרתת מאות אלפי מבוטחים בישראל. פנסיה היא חיסכון חשוב מאין כמוהו שמאפשר לפנסיונרים להתקיים בכבוד גם בגיל מבוגר, ואני שמח שההסכם מעניק ל-300 עובדי הקרן תנאים משופרים לצד יציבות תעסוקתית לטווח ארוך. ההסתדרות בראשותי תמשיך ותפעל למען כלל העובדים במשק".

מנכ"ל עמיתים אפי סנדרוב: "ההסכם מסמן את תחילתו של עידן חדש בעמיתים. קרנות הפנסיה שבניהול עמיתים היוו את אבן היסוד של החיסכון הפנסיוני בישראל. ההסכם החדש, ביחד עם הידע המקצועי הרחב שנצבר בארגון במשך שנים ארוכות, יאפשרו כניסה לפעילויות חדשות בתחום החיסכון ארוך הטווח, הטמעת טכנולוגיות מתקדמות, שיפורים תפעוליים ושינוי מבנה ארגוני שיצעידו אותנו קדימה. זה צעד חשוב ומבורך עבור הגוף הפנסיוני הגדול בישראל, שיוכל להרחיב את פעילותו לטובת עמיתיו ועובדיו ולקחת חלק דומיננטי יותר בענף בו אנו פועלים. אני רוצה להודות לכל הגורמים על המאמץ המשותף והמו"מ המקצועי – ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ליו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל, לעידן אור, לראשי הוועדים יוסי בונקובסקי, נלי תגר ואסף מודחי, לצוות הייעוץ שליווה אותנו – אבי ניסנקורן, אילן לוין ועינב קאבלה – וכן לעו"ד עמי שחר ממשרד פיינברג, אשר הביאו להסכם מאוזן ונכון עבור עמיתים ועובדיה".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל: "ברכות לעובדי עמיתים על הסכם קיבוצי חדש, שהושג לאחר מו"מ ארוך ורק לאחר חילופי מנכ"לים. הודות למנכ"ל החדש הגיעו ועד העובדים וההנהלה, בשיתוף הסתדרות המעו"ף, להסכם מיטיב, מתגמל ורב הישגים. אני מברך את העובדים ומודה לחברי הוועד, ליו"ר הוועד יוסי בונקובסקי ולראש החטיבה עידן אור על הרוח החדשה, המקצועיות והדבקות במשימה".

ראש חטיבת מוסדות ציבור והסתדרות בהסתדרות המעו"ף עידן אור: "אני שמח עבור העובדות והעובדים שלאחר שנים של קיפאון בעדכון הסכמי העבודה, הצלחנו בשיתוף פורה וחיובי עם ההנהלה להגיע להבנות המשפרות באופן משמעותי את שכרם של העובדים ושומרות על תנאי ההעסקה. תודה גדולה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ליו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל, לחברות וחברי הוועדים על המחויבות והשותפות, ולמנהל המיוחד אפי סנדרוב על שיתוף הפעולה והרוח החדשה שהביא לעמיתים. תודה גם לעו״ד יובל ברוק על הליווי המקצועי והמסור".

יו"ר ועד עובדי קרן עמיתים, יוסי בונקובסקי: "לאחר משא ומתן ארוך חברי הוועדים בעמיתים מברכים על שהגענו ליום הזה, בו אנו חותמים על הסכמים המביאים בשורה של ממש לכלל העובדים. אנו מודים על שיתוף הפעולה של העובדים ושל הנהלת עמיתים. תודה ליו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ליו״ר הסתדרות המעו״ף גיל בר-טל ולראש החטיבה עידן אור על התמיכה, הליווי והתרומה הגדולה להישגים שהושגו לעובדים. תודה גם למנהל המיוחד אפי סנדרוב על שיתוף פעולה פורה ועל הרוח החדשה שהביא לעמיתים. פנינו להמשך עבודה בשיתוף פעולה ובהרמוניה למען עתיד עמיתים ולרווחת העובדים".

צילום: דוברות ההסתדרות
Back to top button
אפשר התראות מסכים לא תודה