מבזקיםמשפטי/פלילי

שני ערבים תושבי הצפון מואשמים בעבירות ביטחוניות ומתן שירות לארגון טרור

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר, כתב אישום כנגד ראמי שאמי (33) מג'דיידה מכר וסולטאן עטאללה (55) מירכא. בגין עבירות ביטחון, מתן שירות לארגון טרור, עבירות נשק וסמים ועוד. בנוסף הוגש כתב אישום נגד סאמי גזאוי (55) מירכא בגין קשירת קשר לייבוא סמים מלבנון לישראל.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד יניב זוהר, הנאשמים סולטאן עטאללה וראמי שאמי קשרו קשר לשם הברחת סמים ונשק מלבנון וירדן לישראל ואף ניסו להבריח 5 אקדחים מלבנון לישראל דרך ירדן. במהלך התקופה הרלבנטית טסו עטאללה ושאמי לתורכיה, לשם פגישה עם שני תושבי דרום לבנון אשר היו מקושרים לארגון חזבאללה ופעלו בהכוונתו.

במסגרת הפגישה פרסו השניים בפני עטאללה את "התזה" האיראנית, לפיה, לדבריהם, מדינת ישראל תחדל מלהתקיים, וכי צריך לגרש את היהודים מישראל מכיוון שאדמת המדינה שייכת לפלסטינים ולערבים. אז ביקשו השניים מעטאללה להבריח כלי נשק וסמים לישראל, ולהעביר את כלי הנשק לידי פעילי חיזבאללה בישראל, אשר יעשו בהם שימוש כנגד אנשי כוחות הביטחון ואישי ציבור, "ביום פקודה", כאשר יפרוץ עימות בין "חיזבאללה", איראן וישראל. בנוסף, הציעו השניים לעטאללה לבצע חטיפה של אישיות ישראלית או חייל צה"ל, זאת לשם ביצוע עסקת חילופים ותמורת סכום כסף גדול.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עטאללה סירב לבקשתם וציין כי הוא מעוניין לבצע את הברחות הנשק והסמים, אולם זאת על מנת לסחור בהם ולא על מנת להעבירם כאמור לעיל לידי פעילי חיזבאללה אחרים בישראל. בשלב מאוחר יותר הצטרף גם שאמי לפגישה אז דנו הצדדים על הדרכים השונות להברחת סמים ונשק לישראל, בין הצדדים התקיימו עוד מספר פגישות נוספות בהן דנו בדרכי ההברחה.

מכתב האישום עולה כי מיד לאחר הפגישה הראשונה סיפר עטאללה לשאמי כי השניים הם פעילי חיזבאללה. על אף האמור, המשיכו עטאללה ושאמי להיפגש עם השניים ולאחר חזרתם לארץ אף לשמור עמם על קשר באמצעות אפליקציית "טלגרם". בנוסף, לאחר חזרתם לארץ פנה עטאללה אל גזאוי במטרה שייסיע לו בהברחת הסמים לישראל והאחרון הנעתר.

לראמי שאמי יוחסו ביצוע עבירות בטחון של מגע עם סוכן חוץ, מתן שירות לארגון טרור, וכן עבירות של ניסיון לייבוא נשק, עבירת רכישה והחזקה של נשק וקשירת קשר לייבוא נשק וסמים לישראל מלבנון; לסולטאן עטאללה יוחסו ביצוע עבירות בטחון של מגע עם סוכן חוץ, מתן שירות לארגון טרור, וכן עבירות של ניסיון לייבוא נשק, קשירת קשר לייבוא נשק וסמים לישראל מלבנון ועבירות של רכישה, החזקה, נשיאה, הובלה וסחר בנשק ולסאמי גזאוי יוחס ביצוע עבירה של קשירת קשר לייבוא סמים לישראל מלבנון. התיק נחקר על ידי מחוז צפון במשטרת ישראל והשב"כ.

צילום: pixabay
Back to top button