מבזקיםפוליטי / מדיני

שידור חי: נשיא אוקראינה זלנסקי נואם בפני הח"כים

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי נושא בשעה זו (ראשון) נאום בפני חברי הכנסת באמצעות הזום. הנשיא זלנסקי יישא את הנאום שלא בפני מליאת הכנסת, מכיוון שהכנסת יצאה לפגרת החורף ומתבצעות בה עבודות שיפוצים. בשל כך, יו"ר הכנסת מיקי לוי סיכם עם שגריר אוקראינה בישראל כי השיחה עם הח"כים תתקיים באמצעות שיחת וידאו במיקום אחד במשכן.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו נשא דברים באירוע התמיכה שהתקיים הערב בכיכר התרבות טרם שידור נאומו של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי: "במלחמת העולם השנייה, היו הורי כאן בארץ, בעוד עולמם, העולם אותו השאירו אחריהם באירופה, חרב ונהרס עד היסוד. בהעדר תקשורת אלקטרונית מפותחת, הם לא ראו בזמן אמת את ערי אירופה נחרבות. הם לא חזו בשיירות של הפליטים, ולא הבינו את ממדי הטבח והאכזריות שהעם היהודי חווה אז. התמונה הנוראה התבררה להם רק בשלהי המלחמה ובדיעבד, דרך סרטי קולנוע ויומנים. וגם אז קשה היה להם להאמין."

חולדאי הוסיף: "אנחנו יושבים ערב ערב מול המסכים ורואים בזמן אמת תמונות בלתי נסבלות. מאות ואלפי אזרחים פצועים והרוגים. שיירות של מיליוני פליטים חסרי כל. ערי אוקראינה, מריופול, אודסה, קייב, חרסון, ערים שעד לפני שלשה שבועות היו שלוות ופורחות, עולות באש ועשן; מותקפות מהאוויר, מהים, מהקרקע, הופכות לתילי חורבות. מעבר לכל שיקול פוליטי אנחנו חוזים באירוע שבו ברור לנו מהו רע ומה הוא טוב. מי התוקפן ומי התוקף. זה רגע של בהירות מוסרית. בלי קשר לשאלה ההיסטורית של מה ואיך התנהג העם האוקראיני בעת השואה, באירוע הגדול הזה יש צד שאת תוצאות תקיפתו האכזרית, אנחנו רואים יום יום, ומול עוול כזה איננו יכולים לאטום את אוזננו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום אמר: "יש רגעים בהם אסור לשתוק. והיום, עכשיו, זה אחד הרגעים האלה. זאת מצווה וחובה אלמנטרית, לתת לנשיא אוקראינה את האפשרות לדבר בפני עם ישראל ואת זה אנחנו עושים. בעת צרה צריך קודם כל לפתוח את הלב, לא לעסוק בדקויות הקטנות, אלא לסייע, להציל חיים, להקשיב, לתת תמיכה עזרה וחיבוק לאלו שעולמם חרב עליהם. זהו מוסר יהודי. אני משוכנע שעוד נארח אותך, כבוד הנשיא, כאן בתל אביב יפו בימים יפים יותר."

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח