מבזקיםמשפטי/פלילי

גבר נאנס באכזריות, הוחמר עונשם של השניים שביצעו את המעשה

ביהמ"ש העליון, השופטים: שוחט, הנדל וברון, החמירו ביום חמישי (17/3/2022) את עונשם של המורשעים בעבירות חמורות מוחמד ואניס עמאש, שביצעו עבירות מין מחרידות במתלונן (גבר), שעמו אין להם היכרות מוקדמת, אדם שהבחינו בו אקראי בשעת לילה ביוני 2016 – על השניים הושתו 12 ו-15 שנות מאסר בפועל.

כבוד השופט שוחט כתב בהחלטתו כי "קריאת התסקיר בעניינו של המתלונן מציגה תמונה קשה מאוד. המערערים גרמו למתלונן פגיעות שאין להן שיעור, אשר נצרבו בנבכי נפשו וטלטלו את כל עולמו. המעשים המזעזעים שחווה הובילו להתדרדרות קשה במצבו התפקודי והנפשי ואף להסתבכות חוזרת בפלילים. מאז האירוע, חי המתלונן בתחושה של פחד, אימה וחוסר ביטחון. המתלונן מתקשה להתאושש מהאירוע שחווה, כאשר לא אחת הפגיעות מעוררות בו תחושות קשות של ייאוש, כאבים פיזיים, פגיעוּת ומחשבות אובדניות. על אלה מתווספות גם פגיעות בדימוי העצמי, בזהותו המינית ובקשריו החברתיים."

עוד הוסיף השופט כי "הספרות המקצועית שפורטה בתסקיר מלמדת כיצד מצבו של המתלונן מאז האירוע תואמת את הפתולוגיה של נפגעי עבירות מין, ובעיקר של גברים שנפגעו כאמור. על-פי התסקיר מדובר במתלונן, שללא קשר לעבירות מושא הערעור, עבר מסכת חיים מורכבת ללא מעטפת תמיכה ואחזקה, אך למרות זאת ניסה לשרוד, להחזיק את עצמו ולהתקדם בחייו. מעשיהם של המערערים כמו רמסו עד יסוד את מאמציו והשתדלותו, וחיסלו את מעט הביטחון והאמון שרכש בנוגע לעצמו ולסובבים אותו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. צילום: Pexels

מעמותת "אבות למען צדק" נמסר: "גבר נוסף שחרב עולמו ונפשו נפגעה, עם סיכויי החלמה כמעט בלתי אפשריים. בניגוד לפייק ותעמולת ארגוני הנשים הבנים שלכם נפגעים יותר. אחד מתוך ארבעה גברים יחווה פגיעה מינית במהלך חייו, מחקר שפורסם על ידי אוניברסיטת חיפה – מגלה לנו שהבנים שלכם נפגעים יותר מבנות , הפגיעה בבנים נמשכת גם בגילאים מאוחרים. ובעיקר העדר האמפתיה לפגיעה בבנים, בנערים באה לידי ביטוי בפרשת האונס המחרידה!"

קישור למחקר אוניברסיטת חיפה: https://catrc.haifa.ac.il/images/triana/—2016.pdf

אזהרת תוכן: פסק הדין כולל תיאורים קשים לקריאה.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button