חדשות הארץמבזקים

המשטרה נערכת לסייע לעולים ופליטים מאוקראינה: משלחת שוטרים תצא לפולין

על פי החלטת מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, משטרת ישראל נערכת לסייע לעולים ולפליטים מאוקראינה עם משלחת שוטרים שמתארגנת ליציאה לפולין. בנוסף, שוטרים ומתנדבי משטרה יסייעו בקליטת הפליטים בנמל התעופה בן גוריון. המשטרה תפנה את שלוחת נעורים של המכללה הלאומית לשוטרים בכדי לארח פליטים שהגיעו לישראל.

צוות המשימה הלאומי שהוקם על ידי ראש הממשלה ושרת הקליטה בראשות מאיר שפיגלר, הציג בימים האחרונים את תוכנית "3 המטות" שיוקמו בחו״ל, נתב״ג ומטה נוסף של משרד העלייה והקליטה והשלטון המקומי בארץ. כחלק מתוכנית הפעולה ועקב המשבר שנוצר מהלחימה באירופה, עלה צורך מהותי בסיוע קליטת העלייה עוד בחו״ל לטובת הבאת תושבים חוזרים, עולים וזכאי חוק השבות לארץ. עוד צורך שעלה הוא לקצר ככל הניתן את הבירוקרטיה ולהבטיח את הגעתם ארצה בבטחה.

החלטת המפכ״ל התקבלה בהתייעצות ושיתוף משרד החוץ הישראלי ופרויקטור קליטת העלייה מאוקראינה, מר מאיר שפיגלר, והיא תאפשר למשטרת ישראל לסייע לפליטים מאוקראינה לרבות יהודים שעולים לארץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בימים הקרובים צפויה לצאת משלחת של 15 שוטרים דוברי רוסית בפיקוד קצין בדרגת סגן ניצב לפולין הגובלת עם אוקראינה, במטרה לסייע לאזרחים המגיעים מהמלחמה, בחילוץ, עזרה ראשונה, תיאום בין הארגונים השונים לטובת איחוד המידע, הסעות וטיסות מאורגנות וקליטה מהירה להגעה ארצה. המשלחת שתשהה בפולין לפחות שבועיים היא חלק ממאמצי המדינה בסיוע לאזרחי אוקראינה. משטרת ישראל תצייד את חברי המשלחת בכל הציוד הנדרש.

לצד המשלחת לפולין, יוצבו שוטרים ומתנדבי משטרה דוברי רוסית בנמל התעופה בן גוריון בכדי לסייע וללוות את המגיעים לארץ בשלבי הקליטה ולקבל את המסמכים הרלוונטים, סל קליטה וסיוע כספי ראשוני לעולים. כמו כן, כחלק מהתוכנית הכוללת לקליטתם לארץ, המפכ"ל הנחה לשריין את שלוחת נעורים של המכללה הלאומית לשוטרים, בכדי לארח כמאה פליטים שנמלטו מאזורי הלחימה ויגיעו ארצה. בשהייתם במכללה, המשטרה תספק להם את כל התנאים ברמת אירוח של בית מלון, תדאג לצורכיהם ותעטוף אותם בזמן שמדינתם נמצאת במלחמה. מדובר אפוא בפליטים שזכאים לעשות עלייה לישראל ובמידת הצורך תסייע להם המשטרה בהליך הקליטה.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי: ״משטרת ישראל לא נשארת אדישה אל מול המתרחש באוקראינה, והיא תיקח חלק במאמצים של מדינת ישראל לסייע ככל שניתן לפליטים ולעולים מאוקראינה. המטרה שלנו היא להבטיח שהאזרחים היוצאים מאזור המלחמה באוקראינה יגיעו ארצה בבטחה, עם מינימום בירוקרטיה וקליטה מהירה בארץ, וכמובן לאפשר להם שהייה נוחה ובטוחה בישראל. אנו נגייס במהירות שוטרים ומתנדבי משטרה למשימות החשובות שלקחנו על עצמנו כחלק מהמאמצים הלאומיים של מדינת ישראל. זו הרוח הישראלית וזו הרוח והמדיניות של משטרת ישראל."

מאיר שפיגלר, מנכל הביטוח הלאומי ופרויקטור הצוות הלאומי לעלייה: ״כבר מהרגע הראשון מפכ"ל המשטרה היה שותף למאמצי המנהלת להסדרת תהליך העלייה: בין אם זה הסיוע בחו״ל, העזרה בקליטת העולים לצד עובדי משרד הקליטה, פתרונות דיור ועוד. ההירתמות המיידית של גופי הביטחון ושל הגופים האזרחיים מחזקת את התחושה שהעוצמה העיקרית של מדינת ישראל נובעת מהחוסן החברתי שלה והערבות ההדדית שבצידה״.

ארכיון. צילום: דוברות המשטרה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח