העולם הערבימבזקיםרצועת עזה

אלפים ליוו לקבורה את דיאב אל מסרי, אביו של מוחמד דף, שמת הבוקר

ברצועת עזה התאבלו היום (חמישי) אלפי פלסטינים על מותו של דיאב אל מסרי, אביו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, שמת לפנות בוקר ברצועת עזה.

מסע הלוויה יצא בשעות הצהריים מביתו של דיאב אל מסרי בחאן יונס אל המסגד הגדול ולאחר תפילה שהתקיימה במקום, הוא הובא אל בית הקברות במערב חאן יונס. מי שנראה מחזיק את האלונקה מלפנים, היה לא אחר מאשר יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה וממייסדי הזרוע הצבאית של הארגון. מוחמד דף שלא נראה בציבור שנים רבות, לא נראה גם במסע הלוויה של אביו.

דיאב אל מסרי מלווה בידי מחבלי חמאס (ארכיון)

מנהיגי תנועת ההתנגדות האסלאמית "חמאס" והזרוע הצבאית שלה הגיעו ללוות את דיאב אל מסרי אל קברו. בכיר חמאס, יוניס אל-אסטל אמר במהלך נאומו: "נפרד ממך בגאווה על שבנך, מוחמד, פגע בציונים ולימד אותם לקחים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אל-אסטל הדגיש כי "ההתנגדות לא תיפסק עד שהכובש יעקר מאדמתנו. "לאבו חאלד" (כיניו של מוחמד דף) יש את הכבוד שההתנגדות תחת ידיו התפתחה והגיעה למה שהיא היום, יכולותיה והתקדמותה הטכנולוגית הפכו לסיוט עבור היישות הציונית. ההתנגדות תמשיך ללחוץ על ההדק עד לשחרור פלסטין".

מ"מ יו"ר המועצה המחוקקת אחמד בהר אמר: "היום, עמנו והאומה הערבית והאסלאמית נפרדו מאדם, מאנשי פלסטין, לוחם סבלני ונאמן, שהביא לעולם 11 ילדים, כולל הרמטכ"ל של ההתנגדות בפלסטין. כשאנחנו נפרדים מאדם כזה, אנחנו מבטיחים לעולם שאנחנו הולכים, סבלניים ואיתן עד לשחרור פלסטין. "חרב ירושלים" (מבצע שומר החומות) הוא קרב שחשף את שקר הכיבוש, לאחר שההתנגדות ניצחה את הצבא שטען שהוא בלתי מנוצח", הוסיף.

מנהיג תנועת הג'יהאד האיסלאמי, חאלד אל-בטש אמר בהלווייתו של אל-מסרי: "את הגנים של אל-מסרי מייצג בנו אבו חאלד, ששמו נקשר בהתנגדות והקרב האחרון של "חרב ירושלים" היא העדות הטובה ביותר. אבו חאלד נושא את חרב הג'יהאד והם האומה, ודיאב לא מת כי הוא השאיר מאחוריו את מי שמגן על האומה ומתנגד לכובש".

עוד אמר: "היום נפרדנו מאביו של אבו חאלד אלדייף (מוחמד דף), האיש הצדיק שהותיר חותם גדול בגידול בניו, וביניהם יצאו אלו שהעלו את סמל ההתנגדות."

הלוויתו של דיאב אל מסרי במסגד הגדול בחאן יונס

בתום הדברים שנשאו, גופתו של דיאב אל מסרי הועברה לקבורה, לאחר תפילת הצהריים במסגד הגדול בחאן יונס.

מוחמד דף, שכפי שצוין לא נראה בלוויה, הוא אחד הסמלים הבולטים של ההתנגדות הפלסטינית מזה עשרות שנים והיה ונותר יעד מספר אחת של ישראל. הוא שרד ניסיונות התקשות רבים.

במהלך מבצע צוק איתן בשנת 2014 הופצץ ביתו של דף, אשתו השנייה ושלושה מילדיו נהרגו.

הלוויתו של דיאב אל מסרי, אביו של מוחמד דף
הלוויתו של דיאב אל מסרי, אביו של מוחמד דף
הלוויתו של דיאב אל מסרי, אביו של מוחמד דף

Back to top button