מבזקיםמשפטי/פלילי

"מחר זה החג שלנו ואנחנו נשחט את היהודים": בן 24 מואשם באיום על סוהר

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (רביעי) לבית משפט השלום בנתניה, כתב אישום כנגד חסן אל כרים סלאימה, בן 24 מירושלים, בגין איומים מתוך מניע גזעני אשר השמיע על רקע מבצע 'שומר חומות' כלפי סוהר בבית הסוהר 'רימונים' בו היה עצור.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רועי רייס, במועד הרלוונטי היה הנאשם עצור עד תום ההליכים בבית הסוהר רימונים, במסגרת הליך פלילי אחר שנוהל כנגדו.

במקביל, באותו מועד, התקיים מבצע 'שומר חומות' בו תקף צה"ל אלפי מטרות טרור ברצועת עזה, בתגובה לירי מסיבי של אלפי רקטות ופצצות מרגמה מרצועת עזה, לשטח ישראל. במהלך תקופה זו, התרחשו הפרות סדר, מהומות ופרעות אלימות רבות ורחבות על רקע לאומני, אידיאולוגי וגזעני בין וכלפי ערבים, יהודים וכוחות הביטחון. בהמשך לכך, שררה מתיחות רבה בין עצורים/אסירים ערבים לעצורים/אסירים יהודים, בבתי הסוהר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי כתב האישום, על רקע המתיחות האמורה לעיל, ניגש אחד הסוהרים בבית הכלא למטבחון, שם שהה אותה העת הנאשם. אז, מבלי שהסוהר פנה אל הנאשם בכל דרך, ובשל עצם היותו של הסוהר יהודי, איים עליו הנאשם: "מחר זה החג שלנו ואנחנו נשחט את היהודים", בהתייחסו לחג המוסלמי עיד אל-פיטר.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח