חדשות חוץמבזקים

מזכ"ל האו"ם מזהיר מפני רעב והתמוטטות של מערכת המזון העולמית

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס, פנה היום (שלישי) לכתבים מחוץ ללשכת מועצת הביטחון בניו יורק ואמר כי עם כל שעה שחולפת באוקראינה, המוות וההרס הולכים ומחמירים: " לא משנה מה תהיה התוצאה, למלחמה הזו לא יהיו מנצחים, רק מפסידים ".

כבישים, שדות תעופה ובתי ספר נהרסו עקב פלישת רוסיה. בנוסף, לפחות 24 מתקני בריאות סובלים אף הם מהתקפות, בעוד שמאות אלפים מנותקים כעת ממים או חשמל.

גוטרס אמר כי האו"ם והשותפים ההומניטריים פועלים "כדי להבטיח מעבר בטוח מאזורים נצורים, ולספק סיוע היכן שהמצב הביטחוני מאפשר זאת, כך שכ-600,000 מקבלים באופן כלשהו סיוע מאז החלה ההפצצה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הודיע ​​על שחרור של 40 מיליון דולר נוספים מקרן החירום המרכזית ( CERF ) כדי להגביר את הסיוע החיוני, אך ציין כי "השהייה ברחובות הערים המותקפות ומחוצה להן מסוכנות יותר מיום ליום".

כמעט שני מיליון נמצאים בתוך המדינה, וקרוב לשלושה מיליון הפכו לפליטים בשבועיים האחרונים – רובם הגדול נשים וילדים – "הם הופכים לפגיעים יותר ויותר", הוא הזהיר.

"עבור טורפים וסוחרים בבני אדם, מלחמה היא לא טרגדיה. זו הזדמנות . ונשים וילדים הם המטרות. הם זקוקים לבטיחות ותמיכה בכל שלב. אמשיך להדגיש את המצוקה הנואשת של תושבי אוקראינה כפי שאני עושה זאת שוב היום".

מלבד ההרס שאנו רואים שמתבצע שעה אחר שעה בתוך אוקראינה, מזכ"ל האו"ם אמר שהמלחמה מגיעה הרבה מעבר לגבולותיה, כשחרב דמוקלס תלויה כעת מעל הכלכלה העולמית.

כבר חודשים שמדינות מתפתחות נאבקות להתאושש מהמגיפה – עם אינפלציית שיא, עליית ריבית וחובות גבוהים, בעוד יכולתן להגיב "נמחקה על ידי עליות אקספוננציאליות בעלויות המימון".

" עכשיו מפציצים את סל הלחם שלהם ", אמר.

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש. קרדיט:Eric Bridiers

רוסיה ואוקראינה מייצגות יותר ממחצית מהאספקה ​​העולמית של שמן חמניות וכ-30% מהחיטה בעולם, הוא הוסיף וציין כי אוקראינה לבדה מספקת יותר ממחצית מאספקת החיטה של ​​תוכנית המזון העולמית ( WFP ).

"מחירי המזון, הדלק והדשנים מרקיעים שחקים. שרשראות האספקה ​​עוברות שיבושים. והעלויות והעיכובים בשינוע של סחורות מיובאות – כאשר הן זמינות – הן ברמות שיא.

"כל זה פוגע בצורה הקשה ביותר בעניים ביותר ונוטע את הזרעים לחוסר יציבות פוליטית ואי שקט ברחבי העולם".

למנוע "הוריקן של רעב"

לדבריו, 45 מדינות אפריקאיות והפחות מפותחות מייבאות לפחות שליש מהחיטה שלהן מאוקראינה או מרוסיה, כאשר 18 מהן מייבאות לפחות 50%.

" עלינו לעשות הכל כדי למנוע הוריקן של רעב והתמוטטות של מערכת המזון העולמית". אמר גוטרס.

בתגובה ישירה למצב, הוא הכריז על הקמת קבוצה עולמית למשבר של האו"ם בנושא מזון, אנרגיה וכספים, הממוקמת במזכירות בניו יורק, שתפוקח על ידי סגנית המזכירה הכללית, אמינה מוחמד.

לסיכום אמר, "הגיע הזמן לעצור את הזוועה שנפלה על תושבי אוקראינה ולעלות על דרך הדיפלומטיה והשלום", הוא ציין כי היה בקשר הדוק עם מדינות כולל סין, צרפת, גרמניה, הודו, ישראל וטורקיה. – על מאמצי התיווך לסיים את פלישת רוסיה.

"הטרגדיה הזו חייבת להיפסק. אף פעם לא מאוחר מדי לדיפלומטיה ולדיאלוג. אנו זקוקים להפסקה מיידית של פעולות האיבה ולמשא ומתן רציני המבוסס על עקרונות אמנת האו"ם והמשפט הבינלאומי".

אנחנו צריכים שלום עכשיו, הוא הוסיף. "שלום לתושבי אוקראינה. שלום לעולמנו".

Back to top button