בריאותמבזקים

קופ"ח כללית פתחה מוקד תמיכה נפשית למען נפגעי המלחמה באוקראינה

קופת חולים כללית מרחיבה את הסיוע לנפגעי המלחמה באוקראינה ופותחת מוקד תמיכה נפשי שיאיישו אנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש – פסיכיאטריה, פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית וסיעוד.

נורית איתן גוטמן, מנהלת השירות לעבודה סוציאלית בכללית, פירטה: "הצוותים שלנו יעניקו לפונים מענה ראשוני למצבי דחק. מדובר באנשים שנחשפו לסכנת חיים באזורי הלחימה, אנשים שעזבו בחיפזון את ביתם ונאלצו להשאיר את כל נכסיהם ולעיתים אף בני משפחה שנותרו מאחור. משפחות שנכפתה עליהם הגירה – ילדים, נשים, זקנים. הצוותים שלנו רתומים לתת מענה ראשוני בעת המשבר, לסייע בארגון המחשבה ויצירת פתרונות להתמודדות ראשונית עם מצבי דחק. אנו נקבל שיחות גם של ישראליים שבני משפחה שלהם נמצאים באזורי הלחימה והמעבר של הפליטים”.

רות רלבג מנכ״לית 'כללית', אמרה: ״אני נרגשת לנוכח היקפי ההתגייסות והנכונות של עובדי כללית, ממרפאות הקהילה ומבתי החולים, אשר פונים ומבקשים להתנדב ולסייע בכל דרך שניתן ולרתום את כישוריהם, הידע המקצועי והרפואי שלהם כדי להקל על נפגעי המלחמה. בכל דרך שיש בידנו אנו נתמוך ונסייע ומייחלים כמו רבים רבים לסיום המלחמה”.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לצורך הפעלת המוקד התגייסו צוותים דוברי השפות (אוקראינית ורוסית) כדי שיוכלו לספק מענה בשפת האם של הפונים. מוקד תמיכה נפשי לנפגעי המלחמה באוקראינה בטלפון: 03-7472010. יפעל בימים א׳-ה׳ בין השעות 16:00-20:00 ובשישי ושבת בין 08:00-12:00.

הקמת מוקד התמיכה הנפשי מצטרף ליוזמות נוספות שכללית מובילה למען נפגעי המלחמה באוקראינה, בהם:

– מוקד לסיוע רפואי של כללית וארגון 'למענכם': המוקד מעניק סיוע רפואי לפליטים מאוקראינה שנחתו בישראל ומציע ייעוץ והכוונה לגורמים רפואיים מתאימים בבתי החולים של כללית. המידע והליווי ניתן ללא עלות, בעברית, אנגלית ובאוקראינית.

– משלחות רופאים השוהים במוקדי הריכוז של הפליטים במדינות הגובלות באוקראינה: משלחת משותפת לסוכנות היהודית של רופאים מבתי חולים של כללית – בילינסון, השרון ומאיר – אשר מעניקים טיפול רפואי ראשוני בשטח.

– אשפוז וטיפול בילדים עם מחלות כרוניות ומצבים רפואיים מורכבים שהובאו ארצה במבצע מיוחד, בשיתוף משרדי ממשלה שונים, אושפזו בבית החולים שניידר המעניק להם טיפול רפואי.

הריסות המלחמה באוקראינה
Back to top button