חדשות חוץמבזקים

כך מסייעת הגברת הראשונה במלחמה – הכירו את אולנה זלנסקה

בשעה שנשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי מופיע בתקשורת בכל הזדמנות ומבקש את עזרת העולם להפסקת המלחמה במדינתו, הגברת הראשונה של אוקראינה, אולנה זלנסקה פועלת נמרצות ברשתות החברתיות.

ולדימיר זלנסקי ואשתו אולנה זלנסקה. צילום: אינסטגרם
ולדימיר זלנסקי ואשתו אולנה זלנסקה. צילום: אינסטגרם

הגברת הראשונה של אוקראינה אולנה זלנסקה בת ה-44 (כמו בעלה) פתחה לאחרונה, בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה עמוד טלגרם חדש ובו עצות ותשובות שיעזרו לאזרחי המדינה בזמן המלחמה.

אולנה זלנסקה. צילום: אינסטגרם

"איך לפעול ולחיות בזמן מלחמה? בימים אלה יש לכולנו הרבה שאלות. אני רוצה לעזור כמה שאני יכולה. אז אני השקתי ערוץ טלגרם מיוחד עם תשובות מאומתות", אמרה אולנה זלנסקה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ערוץ הטלגרם @FirstLadyOfUkraine מכיל מידע וקישורים לערוצי תקשורת רשמיים, סיוע של עורכי דין, ספקי שירותי בריאות, סיוע הומניטרי, הצלת בעלי חיים ועזרה מחו"ל. בנוסף, סיוע לקבלת עזרה ממוקד ממשלתי הפועל 24 ביממה, קו תמיכה פסיכולוגי, מידע לאנשים עם מוגבוליות, ומידע על פינוי ועזרה בחו"ל.

אולנה פרסמה לפני ימים אחדים מכתב פתוח לתקשורת העולמית בתגובה לבקשות רבות שקיבלה להתראיין והדגישה כי "למרות הבטחותיהם של תעמולני הקרמלין, המכנים את הפלישה הזו "מבצע מיוחד", מדובר בהרג של אזרחים! הדבר הגרוע ביותר הוא לקרוא על קורבנות ילדים. על אליס בת השמונה, שמתה ברחוב אוקטירקה – סבה ניסה להגן עליה בגופו. או על פולינה מקייב שמתה מההפגזה יחד עם הוריה. על ארסני בן ה-14 … בפרבר השליו של הבירה, שרסיס פגע בראשו של הילד, והאמבולנס פשוט לא הצליח להגיע אליו כי היה תחת אש. כשרוסיה תאמר שוב שהיא "לא מנהלת מלחמה נגד אזרחים", אני אהיה הראשונה למנות אותם." אמרה בכאב.

מתוך טלגרם

"הנשים והילדים שלנו חיים כיום במקלטים ובמרתפים" מוסיפה אולנה, "בטח ראיתם את התמונות האלה ממטרו קייב וחארקוב, שם אנשים שוכבים עם הילדים הקטנים וחיות המחמד שלהם. עבור חלק – צילומים מרהיבים, אבל עבור האוקראינים – זו מציאות חדשה ונוראה. יש ערים שבהן משפחות לא יכולות לעזוב את המקלטים במשך מספר ימים. הילדים שלנו לומדים שיעורים במרתפים. וגם נולדים שם, כי בתי חולים ליולדות היו צריכים לעבור מתחת לאדמה. הילד הראשון של המלחמה, שלא ראה את השמים השלווים אלא את תקרת הבטון של המרתף, נולד ביום הראשון לפלישה. כעת ישנם עשרות ילדים שלא ידעו שלווה בחייהם."

אולנה הדגישה כי "המלחמה הזו מתנהלת נגד האוכלוסייה האזרחית לא רק בהפגזות: אנשים התלויים בטיפולים קבועים לא יכולים לקבל אותם באופן איכותי. האם קל להזריק אינסולין במרתף? ולקבל תרופות לאסתמה תחת אש? שלא לדבר על אלפי חולי סרטן שעבורם נדחו טיפולי כימותרפיה והקרנות חיוניות. הרבה בציבור מלאי ייאוש, אנשים עם מוגבלות נשארו רחוקים מקרובים ועזרה, על כיסאות גלגלים, חולים שוכבים, קשישים בודדים. מלחמה נגד אנשים כאלה היא פשע כפול!"

"התוקף חשב שהוא יכבוש ערים אוקראיניות במלחמת בזק. אבל הוא נתקל לפתע בהתנגדות לא רק מצד הצבא האוקראיני, אלא מצד כל האזרחים. דוברי אוקראינית או רוסית, אוקראינים בעלי אמונות פוליטיות שונות, דתות, לאומים מאוחדים כמו שמעולם לא היו לפני הפלישה. אנשי תעמולה בקרמלין חשבו שהאוקראינים יקבלו את פניהם בפרחים כמושיעים. אבל האוקראינים מקבלים את פניהם בבקבוקי תבערה. תושבי הערים המותקפות מתאמים ברשתות חברתיות ומפטרלים בבתי מגורים, עוזרים לבודדים, מכינים להם אוכל, אוספים תרופות ותחמושת על מנת להתגונן. הם פשוט עושים את העבודה שלהם – בבתי מרקחת, בחנויות, בתחבורה, בשירותים ציבוריים – כדי להמשיך את החיים ולנצח." ציינה.

לסיכום כתבה אולנה: "💙💛תודה לכולכם – עכשיו כל האוקראינים הפכו לצבא, וכולם הפכו למתנדבים. וזה שיבש את התוכניות של התוקף. למרות שהתוקף מסתתר, האבדות של הצבא הרוסי מגיעות לאלפי מתים. הקמנו קו חם לאמהות רוסיות כדי לגלות שבניהן לא בהכשרה, כפי שמספרים להן בקרמלין, אלא מתים בניסיון לכבוש את אוקראינה. אוקראינה רוצה שלום! אבל אוקראינה תגן על עצמה ולעולם לא תיכנע. ומה שאנחנו צריכים – לסגור את השמיים! הורידו את הכפפות הלבנות, כי כרגע אתם לא יכולים לשמור על ניטרליות, כי בפעם הבאה אולי פוטין יבוא אליכם. סגרו את את השמים, ועל פני האדמה אנחנו נתמודד לבד."

לסיום אולנה ביקשה להעביר מסר לעולם כולו, "אני רוצה לומר לעולם, המלחמה באוקראינה היא לא מלחמה "אי שם בחוץ". זו מלחמה באירופה ובגבולות עם מדינות האיחוד האירופי. אוקראינה עוצרת בצורה אגרסיבית את הכוח שעלול להיכנס מחר לערים השלוות שלכם. אם פוטין, שמאיים לפתוח במלחמה גרעינית, לא ייעצר, לא יהיה מקום בטוח בעולם. אבל בהחלט ננצח. אנחנו חזקים ויש לנו נשק. זה נקרא אחדות. אחדות באהבה לאוקראינה."

באינסטגרם שלה שהיא מנהלת, עם למעלה מ-2.6 מיליון עוקבים, פרסמה אולנה תמונות של ילדים שנהרגו במלחמה. "מאז תחילת המלחמה מתו 38 ילדים. 38… מדינות נאט"ו! סגרו סוף סוף את המרחב האווירי למטוסים רוסיים! הצילו את הילדים שלנו כדי שהילדים שלכם לא ימותו מחר!, כתבה.

צילום: אינסטגרם

אז קצת על הגברת הראשונה של אוקראינה אולנה זלנסקה

היא נולדה כאולנה קיאשקו ב-6 בפברואר 1978 בעיר קריבי ריה שבמחוז דניפרופטרובסק, שבמרכז אוקראינה. היא למדה באותו בית הספר שלמד גם ולדימיר (שהפך לימים לבעלה), אך הם לא הכירו שם זה את זו. הם הכירו לראשונה כשאולנה למדה בפקולטה להנדסה אזרחית באוניברסיטה הלאומית בעיר.

השניים היו חברים במשך שמונה שנים ובשנת 2003 החליטו להינשא. שנתיים לאחר מכן נולדה בתם אולכסנדרה ובשנת 2013 נולד בנם קיריל.

זלנסקה היא אדריכלית ותסריטאית בהכשרתה, אך התמחתה בכתיבת תסריטים לטלוויזיה ועבדה עבור אולפני "רובע 95", שייסד בעלה.

ולדימיר שהיה בעברו כידוע שחקן וקומיקאי הפך במרוצת השנים לנשיא במאי 2019 אז הפכה אולנה לגברת הראשונה של אוקראינה. השניים זכו לתואר "הנשיא הצעיר ביותר בתולדות המדינה" ו- "הגברת הראשונה של אוקראינה הצעירה ביותר בתולדות המדינה".

אולנה זלנסקה. צילום: אינסטגרם
אולנה זלנסקה. צילום: אינסטגרם
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח