חדשות הארץמבזקים

מכשיר אלקטרוני הצית את מיטת הילדים וגרם לשריפה בדירת מגורים בביתר עילית

שריפה פרצה לפני זמן קצר (ראשון) בדירת מגורים ברחוב קדושת לוי בעיר ביתר עלית, כשמקור הבעירה הוא במיטת הילדים. על פי עדות האם, הילד שיחק במכשיר אלקטרוני שהתלקח והצית את המיטה. לוחמי האש אשר שהו באותו זמן בקרבת מקום והתאמנו עם מתנדבי יחידת ביתר עלית על תרחיש דומה, הגיעו במהירות למקום ובזכות כך מנעו מהאש להתפשט אל שאר חלל הבית.

13 בני אדם, בהם ילדים וקשישים נספו בחודשיים וחצי האחרונים, מרביתם משריפות שפרצו בשל חימום הבית באמצעים לא בטיחותיים כגון תנורי סלילים ומפזרי חום, אשר היו צמודים למיטתם או לחומרים דליקים אחרים.

רב רשף כפיר כהן מפקד המשמרת: "התקבל דיווח במשל"ט יו"ש על שריפה בדירה ברחוב קדושת לוי בעיר ביתר עלית. למקום הוזנקו לוחמי האש וכן יחידת המתנדבים של ביתר עלית. עם הגעת הצוותים למקום דיווחו כי עולה עשן מדירה בקומה -2. מיד החלו לוחמי האש בחתירה למגע עם מוקד האש, זאת במקביל לפעולות סריקה אחר לכודים ופעולות שחרור חום ועשן. עם התקדמות הצוותים בתוך הדירה דיווחו כי מוקד השריפה הוא במיטה בחדר הילדים. אם המשפחה מסרה כי ילדה שיחק במכשיר אלקטרוני על המיטה, והוא שהתלקח והדליק את המיטה. עוד היא מספרת כי בשלב ראשון יצאו מהבית והזעיקו את לוחמי האש."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד מוסיף רב רשף כפיר כהן ואומר: "בימים הקרובים, צפויות טמפרטורות נמוכות מהרגיל המלוות בקרה ואף סיכוי לשלג בעיקר בהרי הצפון, יהודה, שומרון וירושלים. הקפידו על הנחיות ענף ההסברה בכבאות והצלה לישראל לחימום בטוח וסייעו לנו לשמור על החיים:
▪️אנו ממליצים להשתמש באמצעי חימום בטוחים כמו רדיאטורים או מזגנים ולא בתנורים מקריני חום.
▪️הרחיקו את אמצעי החימום מחומרים דליקים כגון: וילונות, שמיכות, שטיחים או כל חומר דליק אחר.
▪️אין להניח בגדים או שמיכות על מפזר חום או רדיאטור.
▪️כבו את מכשיר החימום בזמן שאתם יוצאים מהחדר.
-זכרו, גם ללא מגע, קרינת החום של מכשירי החימום עלולה לגרום לשריפה. התקינו גלאי עשן המתריע על שריפה עוד בתחילתה ומאפשר הימלטות מהירה."

מכשיר אלקטרוני הצית את מיטת הילדים וגרם לשריפה בדירת מגורים בביתר עילית
צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל מחוז יו"ש
מכשיר אלקטרוני הצית את מיטת הילדים וגרם לשריפה בדירת מגורים בביתר עילית
צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל מחוז יו"ש
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח