חדשות הארץמבזקים

פעילי ימין הפגינו מול בית גנץ: "לבטל צו מנהלי שהוטל על נער מהשומרון"

פעילי ימין הפגינו הערב (מוצ"ש) מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין, כנגד צו המעצר המנהלי שהטיל השר על נער יהודי כבן 20 תושב השומרון, בסוף השבוע האחרון. המפגינים נשאו כרזות מחאה, בהם נכתב בין השאר "כיפה ופאות זה לא ראיות", "די לרדיפת נוער הגבעות" ו"לבטל את הצו הדרקוני".

לדברי מארגני ההפגנה, "הנער שנעצר לחקירת השב"כ לפני כשבועיים אינו עשה דבר, ומשראו בשב"כ ובמשטרה כי אין כנגדו שום ראיות שיעמדו במבחן בבית המשפט, החליטו למשוך את כתב האישום ולעקוף את בית המשפט באמצעות צו מנהלי שהינו כלי דרקוני ודיקטטורי".

"זוהי שיטה קבועה של ימ"ר ש"י והמחלקה היהודית בשב"כ שלא בוחלים באמצעים במאבקם במתיישבים. קודם מסמנים את המטרה והאדם ולאחר מכן מנסים 'להלביש' עליו את התיק. אם הצליח – מה טוב, אם לא יופעל מיד הצד המנהלי. שיטת הפעולה המגונה והדורסנית הזאת חייבת לעבור מן העולם", אמרו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הצעיר נעצר לפני כשלושה שבועות לחקירת שב"כ, שם יוחסו לו עבירות של הצתה ותקיפה. תחילה היה הצעיר בצו חריג אשר אסר עליו לפגוש בעו"ד כשבוע, ולאחר מכן המשיכה חקירת השב"כ עוד כשבועיים, אשר בסיומה הצהירה הפרקליטות כי בכוונתה להגיש כתב אישום כנגד הצעיר.

הסוף השבוע האחרון, לאחר שלא הצליחו לגבש כנגד הצעיר כתב אישום, חתם שר הביטחון על מעצרו המנהלי של הצעיר.

צילום: ללא קרדיט
צילום: ללא קרדיט
Back to top button