חדשות חוץמבזקים

פוטין שוחח בטלפון עם קנצלר גרמניה ונשיא צרפת, "זה המצב האמיתי"

הקרמלין עדכן לפני דקות אחדות (שבת) כי הנשיא ולדימיר פוטין ניהל שיחת טלפון עם הקנצלר של גרמניה אולף שולץ ונשיא צרפת עמנואל מקרון.

בהקשר לשאלות שהעלו בני השיח בנוגע למצב ההומניטרי באזורי המבצע הצבאי המיוחד להגנה על דונבאס, הודיע ​​ולדימיר פוטין על מצב העניינים האמיתי.

הוצגו עובדות רבות על ההפרה החמורה ביותר של המשפט ההומניטרי הבינלאומי על ידי כוחות הביטחון האוקראינים: פעולות תגמול ללא משפט נגד מתנגדים, לקיחת בני ערובה ושימוש באזרחים כמגנים אנושיים, הצבת נשק כבד באזורי מגורים, ליד בתי חולים, בתי ספר, גני ילדים וכדומה.. במקביל, גדודי לאומנים משבשים באופן שיטתי את פעולות חילוץ האוכלוסייה, ומפחידים אזרחים בעת ניסיון להתפנות. ולדימיר פוטין דחק בעמנואל מקרון ואולף שולץ להשפיע על רשויות קייב כך שמעשים פליליים כאלה ייעצרו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נשיא רוסיה דיבר בהרחבה על סדרת השיחות בין הנציגים הרוסים והאוקראינים שהתקיימו בשיחת וידאו בימים האחרונים. בהקשר זה, מנהיגי שלושת המדינות שקלו כמה סוגיות הקשורות להסכמים שירקמו על בסיס יישום דרישות רוסיות ידועות.

כמו כן ציין הקרמלין כי הוסכם להמשיך במגעים בנושא אוקראינה.

בתוך כך, מקור בכיר בממשלה הצרפתית אמר היום לאחר השיחה בין המנהיגים כי הוא מתרשם שנשיא רוסיה פוטין אינו מראה סימנים על כוונתו לסיים את הלחימה באוקראינה.

שיחת טלפון משולשת בין מנהיגי המדינות רוסיה, צרפת וגרמניה. צילום: הקרמלין
Back to top button