חדשות חוץמבזקים

רוסיה תגייס מתנדבים לסייע בלחימה, כלי נשק שנתפסו יועברו ללוגנסק ודונייצק

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין קיים לפני זמן קצר (שישי) פגישה, באמצעות ועידת וידאו עם חברים קבועים במועצת הביטחון, כך דיווח הקרמלין.

בפגישה השתתפו ראש הממשלה מיכאיל מישוסטין , יו"ר מועצת הפדרציה ולנטינה מטווינקו , יו"ר הדומה הממלכתית ויאצ'סלב וולודין , סגן יו"ר מועצת הביטחון דמיטרי מדבדב , ראש המטה של ​​משרד הנשיאות אנטון ואינו , מזכיר מועצת הביטחון ניקולאי פטרושב, שר הפנים ולדימיר קולוקולצב , שר ההגנה סרגיי שויגו, מנהל שירות הביטחון הפדרלי אלכסנדר בורטניקוב , מנהל שירות הביון החוץ סרגיי נארישקין, ונציג הנשיא המיוחד להגנת הסביבה, אקולוגיה ותחבורה סרגיי איבנוב .
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין: צהריים טובים, עמיתים.

"יש לנו נושא על סדר היום שלנו שאינו קשור לאירועים הנוכחיים. אבל קודם כל, אני רוצה לשאול את עמיתינו המשתתפים בפגישה זו אם הם צריכים להחליף מידע כלשהו על האירועים הנוכחיים." פתח פוטין בתחילת הפגישה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מר שויגו, בבקשה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. צילום: הקרמלין

שר ההגנה סרגיי שויגו : אדוני הנשיא, אנו ממשיכים כמתוכנן, כפי שדיווחנו לך כל יום השבוע. אני רוצה להציע שלושה נושאים לדיון ולבקש את אישורך.

ולדימיר פוטין: קדימה, בבקשה.

סרגיי שויגו: אנו מקבלים מספר עצום של בקשות מכל מיני מתנדבים ממדינות שונות, שרוצים להגיע לרפובליקות העממיות של לוגנסק ודונייצק כדי לקחת חלק בתנועת השחרור, כמו שאומרים. זהו המספר הגדול ביותר של בקשות שהתקבל, למעלה מ-16,000 הגיעו מהמזרח התיכון. אנו מאמינים שעלינו להיעתר לבקשות אלו, במיוחד שהעניין אינו נוגע לכסף אלא לרצון אמיתי של האנשים הללו. אנחנו מכירים רבים מהם; הם עזרו לנו להילחם בדאעש בתקופה הקשה ביותר, במהלך 10 השנים האחרונות. זו הנקודה הראשונה.

השני, אדוני הנשיא. לאור משלוחי הנשק הבלתי נשלטים לאוקראינה מכל הצדדים (נראה שאף אחד לא מחפש היכן וכמה מהנשקים הללו מועברים ולמי הם מונפקים), כפי שציינו פעמים רבות, אנו מציעים להעביר מערכות הגנה אוויריות, למשל, SAMs ניידים לאדם ומערכות טילים נגד טנקים לרפובליקות העממיות של לוגנסק ודונייצק כדי לבנות את יכולת הלחימה של המיליציה שלהם. בנוסף, תפסנו מספר רב של כלי נשק אוקראיניים כמו טנקים, כלי רכב משוריינים, כל סוגי הנשק הקל ומערכות ארטילריה. יש גם הרבה Javelins (טיל נגד טנקים אמריקאי מתקדם) ו-Stingers (טיל כתף קצר טווח נגד מטוסים אמריקאי). אנו מציעים להעביר אותם גם למיליציות לוגנסק ודונייצק, כדי שיוכלו להגן על הרפובליקות שלהן בצורה יעילה יותר.

לבסוף, הנושא השלישי והרציני יותר, אדוני הנשיא, ואני מבקש את אישורך. המטה הכללי ניתח את כל הצעדים שנקט המערב כדי לתגבר את כוחותיו ליד גבולותיה המערביים של רוסיה. יחידות חדשות מגיעות מדי יום, והן פורסות אותן בזמן ששום דבר לא מאיים עליהן. למרות זאת, אנו מאמינים שהם רוצים לנצל מצב זה ולעבות את השטח שלאורך הגבול בכוחות ובמשאבים בהיקף מירבי, וללא ספק ירצו לשמר מצב זה לאורך זמן.

כתוצאה מכך, המטכ"ל מנסח וכמעט השלים תוכנית לחיזוק גבולותיה המערביים של רוסיה, כולל, באופן טבעי, עם אותן מערכות מודרניות חדשות ופריסת יחידות צבאיות להגנה על גבולותינו המערביים.

אנו ממתינים להוראתכם, כדי שנוכל לדווח על הצעותינו בישיבת מועצת הביטחון הבאה או בכל פורמט אחר, לאישורן בהמשך.

תודה.

ולדימיר פוטין: בסדר, תודה רבה.

ולדימיר פוטין: לגבי גיוס שכירי חרב מכל העולם ושליחתם לאוקראינה. אנו יכולים לראות שהספונסרים המערביים של אוקראינה והמשטר האוקראיני אינם מסתירים עובדה זו. הם עושים זאת בגלוי ומתעלמים מהנורמות של המשפט הבינלאומי. לכן, אם אתה רואה שכמה מתנדבים היו רוצים לבוא ולעזור לאנשים בדונבאס, במיוחד ללא שכר, אז אנחנו צריכים לפגוש אותם באמצע הדרך ולעזור להם לעבור לאזור המלחמה. זה הדבר הראשון.

השני, לגבי משלוחי נשק, במיוחד אלה של נשק מערבי שנתפס על ידי הצבא הרוסי. אני כמובן תומך בהחלטה למסור אותם ליחידות הצבאיות ברפובליקות העממיות לוגנסק ודונייצק. בבקשה עשה זאת. אני מוכן להגיש כל החלטה שנדרשת מהצד שלי.

העניין השלישי עוסק בחיזוק גבולותיה המערביים של הפדרציה הרוסית לנוכח פעולות מדינות נאט"ו בתחום זה ובתגובה למה שהן עושות. זה מחייב דיון נפרד. ברצוני לבקש מכם להכין דו"ח בנושא בנפרד. נקבל את ההחלטה בעקבות הדיון בה בעתיד הקרוב.

תודה.

נעבור לנושא הנוכחי על סדר היום.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. צילום: הקרמלין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. צילום: הקרמלין
Back to top button