חדשות הארץמבזקים

"לא רק בעלי העסקים בדרום הופקרו לפרוטקשן, אלא ממשלת ישראל מופקרת גם כן"

תנועת רגבים יצאה לפני זמן קצר (חמישי) בהודעה עקב הדיווחים אודות הוצאת פרק האכיפה מתכנית החומש החדשה למגזר הבדואי, וכינתה את המהלך "כניעה והקמת בדואיסטן בנגב".

בנוסף, אמרו ברגבים כי לפי נתוני גורמי האכיפה, בשנים האחרונות חלה ירידה בבניה הבלתי חוקית בפזורה הבדואית ועלייה משמעותית בפעולות האכיפה שהגיעו לשיאם בשנת 2021. אכיפה זו הינה תוצאה של פעולות הממשלות הקודמות: חוק קמיניץ שחוקק ב 2018 ופרק האכיפה בתכנית החומש הקודמת משנת 2017.

ההוצאה של פרק האכיפה מתכנית החומש החדשה תחליש את גופי האכיפה, ואת היכולת שלהם למנוע את המשך התפתחות הפזורה ותהווה זריקת מרץ להמשך הבנייה הלא חוקית וההשתלטות על עוד שטחים בנגב, כך מעריכים בתנועת רגבים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מאיר דויטש, מנכ"ל התנועה מסר: "במשך שנים רבות פעלנו כדי שמדינת ישראל תעצור את ההתהוות של בדואיסטן, מדינה בתוך מדינה בנגב. בשנים האחרונות התחלנו לראות ניצנים של שינוי לטובה באכיפת הבניה הלא חוקית וזאת כתוצאה מחקיקת חוק קמיניץ ותכנית החומש הקודמת. הוצאת פרק האכיפה מתכנית החומש החדשה תחזיר לאחור את המצב. בנט ושקד, אלקין וליברמן הבטיחו בתקופת הבחירות להשיב את המשילות לנגב. נראה כי לא רק בעלי העסקים בדרום הופקרו לפרוטקשן, אלא ממשלת ישראל מופקרת גם כן".

ארכיון. צילום: דוברות המשטרה
Back to top button