מבזקיםצבא וביטחון

גנץ: "אנחנו נכונים לקבל פליטים רבים מאוקראינה עד שוך הקרבות"

שר הביטחון, בני גנץ, נאם היום (חמישי) בטקס האזכרה הממלכתי לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע, במעמד ראש הממשלה נפתלי בנט ויו"ר הכנסת מיקי לוי, בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל.

גנץ התייחס למלחמה באוקראינה: "חלק מהמורשת של הנופלים היא גם הרעות והערבות ההדדית, המחויבות הציונית לכל יהודי בעולם, והחובה לשמור על ערכים הומאניים והומניטריים. לכן, אנחנו נכונים לקבל פליטים רבים מאוקראינה עד שוך הקרבות, שלהם אנו מתפללים, ולמען כך אנו פועלים. לכן נגיע ונסייע לכל יהודי, נחלץ אותו, ונדאג לעלייה ולקליטה טובה ורגישה פה בארץ. בהקשר הזה, גם צה"ל ומערכת הביטחון ירתמו באופן מלא, כמו בעליה בשנות התשעים, וכמו בכל אתגר לאומי שעמד לפתחנו. אנחנו נערכים לכך, וניתן כל סיוע שיידרש ושצה"ל יוכל לתרום בו."

עוד אמר שר הביטחון למשפחות: "כרמטכ״ל בעבר וכשר הביטחון כעת, אני נושא באחריות לעשות הכל על מנת להביא לפחות לקבורה את כל אלה שנפלו בהגנה על הארץ הזו. נהוג לומר שנהפוך כל אבן – ואני אומר לכם שכל האבנים נהפכות. אנו פועלים במגוון כלים ואמצעים. מערכת הביטחון מחויבת להשיב הביתה את כל בנינו ובנותינו. לצד המאמצים, נמשיך לחבק אתכם בני המשפחות, ולומר לכם שהקורבן העצום שהקרבתם, הוא מגש הכסף שעליו אנו חיים ועל כך כולנו אסירי תודה לעד."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
Back to top button