חדשות חוץמבזקים

דוברת הבית הלבן: אין לארה"ב מעבדות נשק ביולוגי או כימי באוקראינה

דוברת הבית הלבן, ג'ן פסקי התייחסה הלילה (חמישי) לטענות של רוסיה ולפיהן לארצות הברית יש לכאורה באוקראינה מעבדות נשק ביולוגי ופיתוח נשק כימי ואמרה כי מדובר בטענות שאינן נכונות. "שמנו לב לטענות הכוזבות של רוסיה לגבי מעבדות נשק ביולוגי אמריקאיות ופיתוח נשק כימי לכאורה באוקראינה. ראינו גם פקידים סינים מהדהדים את תיאוריות הקונספירציה הללו. זה מגוחך. זה סוג של מבצע דיסאינפורמציה שראינו שוב ושוב מהרוסים לאורך השנים באוקראינה ובמדינות אחרות, שהופרכו, ודוגמה לסוגי התירוצים הכוזבים שהזהרנו שהרוסים ימציאו."

פסקי הדגישה כי "ארצות הברית עומדת במלא מחויבויותיה על פי אמנת הנשק הכימי ואמנת הנשק הביולוגי ואינה מפתחת או מחזיקה בנשק כזה בשום מקום. רוסיה היא בעלת רקורד ארוך ומתועד היטב של שימוש בנשק כימי, כולל בניסיונות התנקשות והרעלת אויבים פוליטיים של פוטין כמו אלכסיי נבלני."

היא ציינה כי "רוסיה היא זו שממשיכה לתמוך במשטר אסד בסוריה, שהשתמש שוב ושוב בנשק כימי. רוסיה היא שמקיימת זמן רב תוכנית נשק ביולוגי בניגוד לחוק הבינלאומי. כמו כן, לרוסיה יש רקורד של האשמת המערב על עצם ההפרות שרוסיה עצמה מבצעת. בדצמבר האשימה רוסיה באופן שווא את ארה"ב בהצבת קבלנים עם נשק כימי באוקראינה. כל זה הוא תכסיס ברור של רוסיה כדי לנסות להצדיק את ההתקפה המתוכננת, הלא מתגרה והבלתי מוצדקת שלה על אוקראינה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום אמרה כי "כעת, לאחר שרוסיה העלתה את הטענות הכוזבות הללו, וסין לכאורה תמכה בתעמולה זו, כולנו צריכים לדאוג מזה שרוסיה תשתמש אולי בנשק כימי או ביולוגי באוקראינה, או שתיצור מבצע "דגל כוזב" באמצעותם. זה דפוס ברור.

דוברת הבית הלבן, ג'ן פסקי. צילום: הבית הלבן
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח