מבזקיםפוליטי / מדיני

השר אלקין: נכפיל את התקציב לצמצום הפערים הכלכליים והחברתיים במזרח ירושלים

שר ירושלים ומורשת, זאב אלקין, הגיע הבוקר (רביעי) לוועדת החינוך בראשות ח"כ שרן השכל, על מנת לסקור את פעילות משרדו. מנכ"ל המשרד נתנאל איזק, הציג את יעדי המשרד ביניהם: חיזוק הבירה וצמצום פערים חברתיים וכלכליים במזרח ירושלים, חיזוק מעמדה של ירושלים בזירה הבינלאומית, העברת יחידות הממשלה הארציות לירושלים וביסוסה כעיר ממשל, ושיקום והעצמת המורשת הלאומית (מצ"ב המצגת שהוצגה בישיבה).

השר אלקין הציג את חזונו לגבי מזרח העיר: "עתידה של ירושלים ומה שיקרה בשכונות הערביות של העיר היא שאלה קריטית. יש פה עיר ששליש ממנה לא תורם לכלכלת העיר אך ההוצאות שלו קיימות. כל מי שחושב על עתידה של העיר כמאוחדת, ואני לא מאמין שאפשר לחלק אותה מעשית ואידיאולוגית, לא יכול להרשות לעצמו מצב שממשלת ישראל לא משקיעה כלום בעיר הזאת".

השר אלקין פירט את היעדים של משרדו במזרח ירושלים: הגדלת מספר התלמידים בתוכנית הלימודים הישראלית. (בשנת תשפ"ב למדו 16.5% מהתלמידים בכיתות א' בתוכנית הלימודים הישראלית, לעומת 6% בשנת תשע"ח). הכפלת מס' הסטודנטים מקרב תושבי מזרח ירושלים הלומדים לתואר ראשון במוסדות אקדמאים מתוקצבים; פיתוח פארקים ומבני ציבור במזרח העיר; השלמת פרויקט רישום הכתובות במזרח ירושלים במרשם האוכלוסין; הקמת מאיץ עסקים ליזמים ופיתוח של מרכזי עסקים במזרח העיר ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי השר אלקין, פרק החינוך במזרח ירושלים הוא הפרק הכי חשוב בתוכנית. "הכפלנו את ההשקעה במגזר הערבי בחומש הנוכחי ואם עשינו את זה לכלל המגזר הערבי, אין הגיון שהתקציב לא יוכפל במזרח העיר שם הכי מוזנח. ירושלים היא עיר הבירה שלנו וכרטיס הביקור שלנו, וכשתיירים מגיעים ומסתובבים בכל העיר הם נדהמים לראות שמדובר בעיר אחת. אמרתי לשר האוצר שאני רוצה להכפיל את התקציב של תוכנית 3790 שעיקרה צמצום פערים כלכליים וחברתיים ופיתוח כלכלי במזרח ירושלים".

השר אלקין התייחס גם לארמונות החשמונאים ביריחו וסיפר שארמונות החשמונאים נמצאים בשטח C והגישה אל האתר היא רגלית. "האתר הזה, בשנת 2015 היה בסכנת היעלמות בגלל ביזה וסכנת קריסה. לא ויתרתי על שיקום האתר החשוב הזה. פתרנו את הבעיות הפיזיות, גידרנו את המקום, שדרגנו את הכביש ופתחנו את האתר לציבור. בכל חג מגיעים אלפי אנשים לביקור באתר. כיום אנחנו מחפשים לפתוח דרך קבועה לאתר שלא תצריך תיאומים ביטחוניים". בנושא שיקום האתר בסבסטיה – העיר שייסד הורדוס בתקופה הרומית והפכה לאחת הערים החשובות בארץ ישראל, אמר השר כי יש כסף לשיקום אך היא טרם בוצעה משום שלא נמצא פתרון לגישה לאתר. "אין טעם לשקם אם לא מביאים אנשים כי הביזה תמשך."

צילום: רונן חרוש

Back to top button