איראןהעולם הערביחדשות חוץ

שני קצינים נהרגו, במשמרות המהפכה מאיימים: "ישראל תשלם על הפשע הזה"

סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" דיווחה היום ( שלישי) כי במהלך תקיפה, המיוחסת לישראל, שאירעה אמש בפאתי דמשק, נהרגו שני קצינים של משמרות המהפכה האיראניים.

על פי הדיווח הקצינים שנהרגו הם מורטזה סעידנג'אד ואחסן קרבאליי-פור, אך לא נמסר פירוט על תפקידם.

שני הקצינים האיראנים שנהרגו

בסוריה דיווחו על התקיפה: "האויב הישראלי ביצע תקיפה מהאוויר בסביבות השעה 05:00, מכיוון דרום ביירות, ממנה נפגעו מספר יעדים בדמשק. מערכות ההגנה האוויריות הופעלו נגד הטיילים ורובם יורטו בהצלחה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יש לציין כי מדובר בתקיפה ראשונה המיוחסת לישראל מאז החלה הפלישה הרוסית לאוקראינה. התקיפה אירעה בלילה שבין ראשון לשני ויש לציין כי ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יום קודם, ייתכן כי השיחה בין השניים נועדה גם על מנת לוודא שחופש הפעולה הישראלי בסוריה יימשך.

בפעמים קודמות שנפגעו קצינים איראניים בסוריה, הגיב כוח קודס בפיקודו של קאסם סולימאני בירי רקטות לעבר רמת הגולן. אך מאז חיסולו ניתן לראות שהאיראנים מתקשים יותר לייצר פיגועי נקם כנגד ישראל.

רק לפני יומיים הותר לפרסום כי חיל האוויר הקפיץ שני מטוסי קרב מסוג 'אדיר' F-35 בעקבות זיהוי של שני מל"טים חמושים שעשו דרכם מאיראן לשטח ישראל. ניסיון איראני שלא צלח ושני המל"טים יורטו הרחק מגבולות ישראל.

במשמרות המהפכה איימו על ישראל והודיעו כי "ישראל תשלם את המחיר על הפשע הזה".

בישראל המוכנות לאיומים מבחוץ נשמרת כל הזמן וההערכה שאם תגיב איראן, היא תעשה זאת באמצעות מל"טים חמושים.

בשבת האחרונה חשף כוח התעופה והחלל של משמרות המהפכה האסלאמית (IRGC) שני בסיסים סודיים תת קרקעיים בהם מאוחסים טילים ארוכי טווח ומל"טים חמושים.

"איראן יכולה כעת לשגר בו-זמנית 60 כלי טיס בלתי מאוישים (מל"ט) מהבסיס התת-קרקעי החדש שנחשף ללא הגבלת מטרה, מכיוון ש"טווח המטוסים הבלתי מאוישים הוא ארוך ולא מוגבל". אנחנו יכולים לפגוע בכל מטרה עוינת", אמר תת-אלוף אמיר-עלי חג'יזדה, מפקד כוח התעופה והחלל של משמרות המהפכה.

נחשפו שני בסיסים סודיים של משמרות המהפכה האיראניים. צילום: סוכנות הידיעות האיראנית "פרס טי וי"
Back to top button