מבזקיםמשפטי/פלילי

4.5 שנות מאסר נגזרו על מורשע בגניבת נשק מרכב משטרתי

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שלישי) על ראמי פקייה, 4.5 שנות מאסר, מאסר על תנאי, קנס בסך 5,000 שקלים וחילוט הרכב ששימש לביצוע העבירה, זאת לאחר שבמאי האחרון גנב נשק רב מתוך רכב משטרתי והחביא אותו.

על פי כתב האישום המתוקן, הנאשם, אשר עבד באולם אירועים בקיבוץ מעלה החמישה, הבחין במאי האחרון בעגלה נגררת של מג"ב שחנתה בכניסה למלון והחליט לפרוץ לנגרר באותו לילה ולגנוב מתוכו כלי נשק. מספר ימים לאחר מכן, לאחר סיום עבודתו של הנאשם, נותקו מצלמות האולם באופן שאיפשר את הגניבה. הנאשם ושותפיו פרצו לנגרר תוך שבירת ידיות הסגירה והמנעולים שהיו עליו.

הם לקחו מהנגרר ארגז ובו לפחות 12 רימוני הלם, ארגז ובו לפחות 10 טילי גז מדמיע, ארגז מתכת ובו כ- 1,000 כדורים ותיק הפעלה שבתוכו אפודה זוהרת, כובע משטרתי שחור, אפוד שחור, 4 מחסניות ל- M16, קסדה ומשקף. לצורך ביצוע הגניבה שימש הנאשם כתצפיתן על הכביש המוביל למלון ועשה שימוש ברכב שברשותו. הנאשם ושותפיו נשאו את אמצעי הלחימה והחביאו אותו בארון באולם, שם הוחזק לפחות עד יום מעצרו של הנאשם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנאשם הודה בביצוע עבירות של גניבה מרכב, גניבת נשק בצוותא והחזקת נשק. עד מועד הגשת כתב האישום לא אותרו אמצעי הלחימה. בעקבות העלאת הנושא בטיעונים לעונש, לפני כשבוע הוגשה הודעה מטעם הנאשם ולפיה אותרו והוחזרו למשטרה חלק מהפריטים.

ביהמ"ש קבע בגזר הדין כי, "הערכים המוגנים בעבירות של החזקת נשק וירי בשטח בנוי הם שמירה על שלום הציבור, בטחונו ושלמות גופו; החשש שנשק המוחזק שלא כדין עלול להתגלגל לידיים בלתי רצויות ולשמש למעשים אסורים, שיש בהם כדי לפגוע ואף ליטול חיי אדם. ההחזקה והשימוש בכלי נשק שלא כדין עלולה לגרום לפגיעה פיזית בחייהם ובשלמות גופם של הסובבים."

עוד נכתב בגזר הדין כי "למרבה הצער בשנים האחרונות אנו עדים כמעט מידי יום לאירועים של ירי ושימוש בנשק המביאים לקיפוח חייהם של רבים, לעיתים קרובות של חפים מפשע. בנוסף לצער על הפגיעות הפיזיות ואבדן החיים, אירועי הירי התכופים מביאים לשינויים באורחות החיים ובנורמות החברתיות, ולתחושה ש'כל דאלים גבר'".

גזר דין זה עוסק בעניינו של ראמי פקייה בלבד, כאשר הדיון בעניינו של מוחמד פקייה נדחה לקבלת תסקיר שירות המבחן. התיק נוהל על ידי עו"ד צור חוטה מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי).

אילוסטרציה. קרדיט: freepik
Back to top button