חדשות הארץמבזקים

בת שנה הובהלה לסורוקה במצב קשה לאחר שטבעה במכל מים בנגב

פעוטה כבת שנה הובאה לפני זמן קצר (שלישי) לחבירה עם צוותי מד"א בכביש 31 סמוך לצומת חורה. זאת לאחר שטבעה, ככל הנראה, במיכל מים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי וביצעו בה פעולות החייאה. כאשר חזר הדופק פינו אותה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, במצב קשה כשהיא מונשמת. נסיבות המקרה נבדקות.

חובש רפואת חירום במד"א, נאסים אלסיד סיפר: "חברנו בצומת עם רכב פרטי שבתוכו שכבה הפעוטה כשהיא מחוסרת הכרה, רטובה, ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים שכלל הנשמות, מתן תרופות ועיסויים וכאשר ליבה חזר לפעום פינינו אותה תוך המשך טיפול רפואי לבית חולים כשמצבה קשה."

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בחמש השנים האחרונות (2017-2021) טבעו למוות 99 ילדים, 19 מתוכם בשנה החולפת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "תינוקות ופעוטות יכולים לטבוע גם במים בעומק סנטימטרים בודדים בלבד. בגלל שראשם כבד יחסית לגוף, הם נוטים ליפול למים כשראשם קדימה ומרגע זה הם במצב טביעה, לא יכולים לקום עצמאית, לבכות או להתריע שהם במצוקה. אנחנו קוראים להורים אל תגידו לי זה לא יקרה – לא משאירים ילדים צעירים בסביבת מים ללא השגחה."

"חשוב להדגיש שילדים בחברה הבדואית נמצאים בסיכון גבוה פי 6 לתמותה בתאונה ביחס לכלל ילדי ישראל. אני קוראת לממשלה לייחד תקציב לבטיחות הילדים במסגרת תוכנית החומש לחברה הבדואית. רק תוכנית התערבות הוליסטית המשלבת עבודה בקהילה לצד יצירת תשתיות בטוחות תביא לצמצום מחיר הדמים של ילדי החברה הבדואית". הוסיפה סילבינגר.

ארכיון. צילום: דוברות מד"א
Back to top button
אפשר התראות מסכים לא תודה