מבזקיםפוליטי / מדיני

מנכ"ל הביטוח הלאומי מונה לראש הצוות לקליטת העולים מאוקראינה

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, מינו היום (שני), את מאיר שפיגלר לראש צוות המשימה הלאומי לקליטת עלייה מאוקראינה, רוסיה ומדינות חבר העמים.

שפיגלר (63), בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במינהל עסקים, מכהן כיום כמנכ"ל הביטוח הלאומי. בעבר שימש כמנכ"ל הקרן הקיימת לישראל (קק"ל) ומנכ"ל משרד הדתות.

מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר
צילום: דוברות הכנסת

במסגרת תפקידו, יתכלל שפיגלר את הטיפול הממשלתי בקליטת עולים מאוקראינה, רוסיה ומדינות חבר העמים בתיאום עם כלל הגורמים, בהם משרדי הממשלה הרלוונטיים, הסוכנות היהודית, נתיב ועוד, ובכפיפות לראש הממשלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "מדינת ישראל קמה כדי להיות המקום הבטוח ביותר בעולם לעם היהודי – זו ליבת הייעוד שלנו. יהודים שבורחים ממקומות סכנה צריכים לדעת שיש להם דלת פתוחה ובית חם, אסור שהבירוקרטיה הפנימית שלנו תציב מכשולים. כדי לרכז את הנושא ולהוביל אותו בתיאום עם כל הגורמים, החלטנו למנות היום את מאיר שפיגלר כראש הצוות שיוביל את המאמץ הלאומי. מאיר הוא איש עשייה שמשרת את מדינת ישראל בשורה של תפקידים במגזר הציבורי. ביחד, נעמוד במשימה הקדושה הזו גם הפעם".

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה: "השעה הקשה של יהודי אוקראינה היא שעת הרצון והמבחן שלנו. צפי העלייה של יהודים וזכאי חוק השבות מאוקראינה והמדינות השכנות, על-פי הגורמים המומחים, יגיע לעשרות ואף מאות אלפים. לצורך קליטה מהירה וטובה נדרש מאמץ של כלל משרדי הממשלה וגורמי העלייה. בשל כך, אני שמחה שראש הממשלה החליט במשותף איתי שנקים צוות שליטה מרכזי לניהול המבצע, בהתאם להנחיות ולהובלה משותפת של משרד רה"מ ומשרד העלייה והקליטה. אני מברכת את מאיר שפיגלר על שנרתם למשימה הלאומית ולמחויבות לתכלית והחזון של מדינת ישראל כביתו של כל העם היהודי".

ח"כ פנינה תמנו שטה. צילום: אתר הכנסת
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח