מבזקיםמשפטי/פלילי

יממה לאחר העתירה לבג"ץ: המשטרה הסירה את המחסומים בשייח' ג'ראח

המשטרה הסירה היום (שני) את כל עשרת המחסומים שהוצבו בחלקה המערבי של שכונת שייח' ג'ראח. צעד זה מגיע יום לאחר ש'עדאלה – המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל', הגיש בתיאום עם ארגון 'הקואליציה לזכויות פלסטינים בירושלים', עתירה לבג"ץ בשם שבעה תושבי שייח' ג'ראח ועמותת "רפאה שיח' ג'ראח" בדרישה לפנות את המחסומים.

העתירה הוגשה לאחר שבמהלך החודש האחרון, מאז הציב ח"כ איתמר בן גביר לשכה פרלמנטרית מאולתרת, הוצבו בכניסות לשכונה ובתוכה המחסומים, שמנעו, לטענת ארגון עדאלה, "כניסת מבקרים של משפחות פלסטיניות ותומכי מאבקם נגד פינויים הכפוי. המגבלות הללו לא הוטלו על המתנחלים ותומכיהם, לרבות ח"כ בן גביר ואוהדיו."

מ'עדאלה – המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל' נמסר: "הסרת המחסומים הפתאומית מעידה כי המשטרה מודעת היטב לכך שמעשיה אינם חוקיים ולא יעמדו במבחן שיפוטי. הגשנו את העתירה לבג"ץ לאחר שמיצינו על פי חוק את כל ההליכים מול כל הגורמים, ולכן כבר העברנו מבעוד מועד את הדרישה הזו גם למשטרה. ואולם, נראה שהמשטרה ממשיכה לפעול ב"שיטת מצליח" וחורגת מסמכותה עד שהדבר מגיע לערכאות. תפקידה היה אמור להיות שמירה על החוק, לא הפרה שיטתית שלו, ואין לפרש את הדברים אלא כהיותה של המשטרה חלק בלתי נפרד ממערך הדיכוי של התושבים הפלסטינים בירושלים המזרחית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
תשעה עצורים בהפרות סדר בשכונת שייח ג'ראח בירושלים
ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button