מבזקיםצבא וביטחון

גנץ: "מדינות האזור והעולם חייבות להמשיך להיאבק בתוקפנות האיראנית"

שר הביטחון, בני גנץ, פירט הבוקר (שני) בחשבון הפייסבוק שורה של חשיפות בהקשרי התוקפנות האיראנית שאותן פירסם במהלך השנה החולפת וכתב: "בין אם ייחתם הסכם או לא – הוא לא יהיה סוף פסוק עבורנו, ולא עבור מדינות האזור והעולם שחייבות להמשיך להיאבק בתוקפנות האיראנית. מערכת הביטחון ומדינת ישראל כולה תפעל בכל האמצעים שברשותנו- מדיניים, כלכליים ואם יידרש, גם צבאיים, בכדי להבטיח את ריבונותנו וביטחון אזרחי ישראל."

גנץ כתב: "חשוב לחזור על האזהרה שהתוקפנות האיראנית, מאיראן ובאמצעות השלוחים האיראנים ברחבי האזור והעולם- בעיראק, בתימן, בלבנון ובמקומות נוספים, היא סכנה לשלום העולם, סכנה ליציבות האזורית וגם אתגר לישראל. לאורך השנה האחרונה חשפתי את שמותיהם של העומדים מאחורי המתקפה על המרסר סטריט, באמצעות כטב"מים – מפקד חיל האוויר של איראן, הגנרל אמיר עלי חג'יזאדה ומפקד יחידת הכטב"מים סעיד ארג'אני. בהמשך חשפתי גם את הבסיס ממנו איראן מאמנת את שלוחיה מהמזרח התיכון בכאשאן. עוד הצגתי את העובדה כי איראן מבצעת תקיפות באמצעות כטב"מי נפץ מאירן, מבסיסים בשאבהאר ובאי קשם בדרום איראן לעבר המרחב הימי. בשיחה שקיימתי בביקורי האחרון בוושינגטון עם ראשי מכוני מחקר, הצגתי להם ניסיונות של איראן לבנות יכולות במערב המדינה מבסיסים מוכרים, בכדי לתקוף את ישראל."

גנץ המשיך: "לפני כשבועיים, במסגרת כינוס של "ועידת הנשיאים" של הארגונים היהודים שהתקיים בירושלים, חשפתי כי איראן מייצאת כטב"מים מתקדמים ואמצעי לחימה לא רק לשלוחיה באזור, אלא גם למדינות נוספות ובהן ונצואלה במרכז אמריקה. עוד חשפתי השנה שבשנת 2018, ניסתה איראן לשלוח מסוריה כטב"מ שעליו חומר נפץ מסוג TNT, אותו ביקשה ככל הנראה להעביר לארגוני הטרור באיו"ש. אתמול חשפנו, כי המגמה הזו הלכה והתרחבה, וכי ישראל בתיאום עם שותפיה באזור יירטה ניסיון להעביר כטב"מ שנשא נשק מאיראן לעזה, באמצעות מטוסי קרב. ישראל, באמצעות צה"ל וארגוני הביטחון, תמשיך לפעול מול ניסיונותיה של איראן לזרוע טרור באזור ובעולם. נבלום כל ניסיון, ונגבה מחיר כואב מאיראן."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום כתב: "ועוד דבר שהעולם כולו חייב לקחת בחשבון בייחוד בימים אלו, בהם מתקיים משא ומתן על הסכם הגרעין בווינה: התוקפנות האיראנית נעשית, ללא מטריה גרעינית – אם איראן תגיע לסף גרעיני, היא תהפוך למסוכנת יותר לשלום העולם, ולכן עכשיו הזמן של העולם להתגייס בכדי לעצור אותה. אנחנו כישראל, כפי שאמרתי כבר – נפעל בכל יכולותינו והאמצעים שברשותנו בכדי למנוע מאיראן להפוך לאיום קיומי. בין אם ייחתם הסכם או לא – הוא לא יהיה סוף פסוק עבורנו, ולא עבור מדינות האזור העולם שחייבות להמשיך להיאבק בתוקפנות האיראנית. מערכת הביטחון ומדינת ישראל כולה תפעל בכל האמצעים שברשותנו- מדיניים, כלכליים ואם יידרש, גם צבאיים, בכדי להבטיח את ריבונותנו וביטחון אזרחי ישראל."

צילום: שריה דיאמנט- מקור ראשון
Back to top button