מבזקיםמשפטי/פלילי

עשרה תושבי עיסאוויה מואשמים בהפרות סדר במסגרת התארגנות מוסדרת

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שישי) לבית המשפט המחוזי בעיר, כתבי אישום נגד 10 נאשמים, ביניהם 3 קטינים, תושבי עיסאוויה, בגין הפרות סדר אלימות כנגד כוחות הביטחון בשכונת עיסאוויה, במסגרת התארגנות מוסדרת.

על פי כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עו"ד אהוביה שטרן, במהלך השנים 2021-2020 בוצעו על ידי צעירים בשכונת עיסאוויה בירושלים הפרות סדר מרובות כנגד כוחות הביטחון אשר כללו יידוי אבנים, בקבוקי תבערה וירי זיקוקים לעבר כוחות הביטחון בעת פעילותם. לפני כחצי שנה הוקמה התארגנות מוסדרת, שמטרתה לפעול יחד לשם ייזום, הכנה, ארגון וביצוע של מעשי הטרור כנגד כוחות הביטחון, וזאת כדי לזרוע פחד וטרור ועל מנת למנוע מהמשטרה להיכנס לשכונה.

להתארגנות חברו צעירים אשר חולקו לשתי חוליות, כל חוליה מנתה בין שבעה לעשרה חברים, אשר מוינו על פי מקום מגוריהם על מנת להקל על ביצוע העימותים. חברי הארגון היו יוצרים קשר אחד עם השני באמצעות ה"וואטסאפ" בלבד, ומודיעים אחד לשני להתכנס להתפרעות. במסגרת הפעילות נהגו חברי הארגון, בין היתר, לגרור פחי אשפה גדולים למרכזי צירים ראשיים בשכונה ולהצית אותה, לנפץ את תאורת הרחוב באזור המיועד להתפרעות וזאת במטרה למשוך למקום את כוחות הביטחון על מנת לפגוע בהם ולהפריע להם בפעולתם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבי האישום מייחסים לנאשמים (כל אחד על פי חלקו) ביצוע עבירות של חברות פעילה בארגון טרור, התפרעות, מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה בצוותא, מעשה טרור של ניסיון הצתה בצוותא, פעולה בנשק למטרת טרור, מעשי פזיזות בצוותא, ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות ומעשי פזיזות בצוותא.

כתבי האישום מוגשים בהמשך לכתבי אישום שהוגשו נגד שישה נאשמים, ביניהם מנהלי ההתארגנות. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button