כלכלהמבזקים

נחתם הסכם קיבוצי ראשון לעובדים במקצועות טכנולוגיים-רפואיים

משרד האוצר, ההסתדרות, שירותי בריאות כללית, בתי החולים איכילוב ובני ציון והסתדרות מדיצינית הדסה חתמו היום (חמישי) על הסכם קיבוצי ראשון לעובדים במקצועות טכנולוגיים-רפואיים, מפעילי מכונות ומכשור רפואי. ההסכם יחול על כ-1,000 עובדים.

העובדים הטכנולוגיים-רפואיים אחראים על הפעלת מכשור רפואי לטיפולים ואבחונים, לרבות מכשירי הנשמה והחייאה שסייעו בהצלת חולי קורונה, מכשור לאבחון מחלות ממאירות, הדמיה, ציוד לחדרי ניתוח ואמצעים נוספים, וכן על תחזוקה שוטפת ומונעת של הציוד מציל החיים.

לפי ההסכם, החל ממשכורת מארס 2022 ולא יאוחר ממשכורת אפריל 2022 ישולם מענק התמדה שנתי של 4,000 שקל לכל עובד ששכרו שולם לפי דרגות 1 עד 3 בשנה הקודמת לחודש התשלום. סכום זה יינתן לעובד במשרה מלאה שהועסק לאורך כל השנה הקלנדרית הקודמת לחודש התשלום בדרגות הללו. עובד שהועסק במשרה חלקית ו/או בחלק מהתקופה הקובעת בדרגות האמורות, אך לא פחות מ-6 חודשים, ובחלקיות משרה של 30% לפחות בחודשים בהם הועסק בדרגות האמורות, יהיה זכאי למענק יחסי לחלקיות משרתו הממוצעת לאורך השנה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד סוכם כי החל מ-1 במארס 2022 יהיו זכאים העובדים הטכנולוגים-רפואיים לתוספת שכר קבועה של 300 שקל בחודש (למשרה מלאה), שתיקרא "תוספת טכנולוג רפואי". העובדים ישתתפו במהלך תקופת העסקתם בהכשרות מקצועיות הרלוונטיות לתפקידם, לפי דרישת המעסיק. זאת במהלך שעות העבודה ולפי התנאים המקובלים. עוד סוכם על הגדלת הזכאות של העובדים להחזר דמי חבר באגודות מקצועיות.

עוד סוכם כי תוקם ועדת מעקב בהשתתפות הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר ויו"ר הסתדרות ההנדסאים שתעקוב ותסייע בביצוע ההסכם. בהמשך אף יוגדלו תוספת טכנולוג רפואי ומענק ההתמדה, וישונה לוח התפקוד – דבר שיביא להתפתחות מקצועית ולשיפור יכולת ההשתכרות של העובדים. כמו כן, עובדים שחשופים לקרינה מייננת יקבלו בהמשך תנאים נוספים.

במו"מ לחתימת ההסכם היו מעורבים מטעם ההסתדרות: יו"ר הסתדרות ההנדסאים והטכנאים דני הורנשטיין, מ"מ יו"ר הסתדרות ההנדסאים והטכנאים יעקב לוי, יו"ר חטיבת טכנולוגים רפואיים בהסתדרות ההנדסאים והטכנאים שלומי מרום, עו"ד אורי פליישמן מהאגף לאיגוד מקצועי, סמנכ"ל כלכלה בהסתדרות אדם בלומנברג, עו"ד הילה גבר מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי ועו"ד נטלי שוכוביצקי ממשרד אלעד מורג. מטעם הממונה על השכר במשרד האוצר: רכזת בריאות באגף ענבל רואי, הכלכלן אור קיים ועו"ד ליאת טפיירו מהלשכה המשפטית.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "זה יום חג לטכנולוגים הרפואיים, שלראשונה ייהנו מהסכם קיבוצי פורץ דרך שישפר את תנאיהם וידאג לביטחונם התעסוקתי. לטכנולוגים תפקיד חשוב במערכת הבריאות ובהפעלת מכשור לטיפול בחולים, ואני שמח שהם יקבלו תגמול הולם על עבודתם המאומצת. אני מודה לדני הורנשטיין, למשרד האוצר, לקופת חולים כללית ולכל מי שהיה מעורב במו"מ לחתימת ההסכם הזה. נמשיך ונפעל למען העובדים בישראל, בכל ענפי המשק".

הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר נתן: "לטכנולוגים הרפואיים תרומה מכרעת לתפקוד מערכת הבריאות. תרומה זו בלטה ביתר שאת בתקופת הקורונה, שבה הצילו העובדים חיי אדם בין היתר במסגרת תפעול מכשירי האקמו, תוך נטילת סיכון אישי. הגענו היום להסכמות חשובות לשיפור תנאי עבודתם של הטכנולוגים הרפואיים. הסכם חשוב זה מצטרף לשורת הסכמים שמטרתם לצמצם את הפערים הבלתי מוצדקים במערכת הבריאות. הסכם זה יסייע לשפר את תנאיהם של הטכנולוגים הרפואיים, יבטיח את קליטתם ושימורם של עובדים בדרגות הנמוכות במערכת הבריאות הציבורית ויצמצם גם הוא את פערי השכר הבלתי מוצדקים. בנוסף, ההסכם יסייע בשמירה על כשירות מקצועית של העובדים״.

יו"ר הסתדרות ההנדסאים והטכנאים דני הורנשטיין: "אני מברך על הסכם ראשון והיסטורי זה שבו הסדרנו את מבנה ההעסקה של הטכנולוגיים הרפואיים. אני מברך את כל העוסקים במלאכה, ובהם יו"ר החטיבה שלומי מרום, על ההישג חסר התקדים".

יו"ר חטיבת טכנולוגים רפואיים בהסתדרות ההנדסאים והטכנאים שלומי מרום: "זה יום היסטורי לטכנולוגים הרפואיים. ההסכם מגדיר את מעמדם כמובילי הטכנולוגיה במדינה עם ייצוג רשמי במשרד הבריאות, בבתי החולים ובמרפאות הכללית. כמו כן, ההסכם משפר באופן דרמטי את איכות הרפואה הדחופה בפריפריה ואת רמת ההשתכרות בתגמול מלא של כוננויות, תוספות שכר, מענקי התמדה, הדרכה קלינית ותוספת תפקוד משמעותית של אחראי וסגנים לכלל התחומים. אני מודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות ההנדסאים דני הורנשטיין ומ"מ יעקב לוי, מנכ"ל הסתדרות האחיות אורי פליישמן, יו"ר ארגון עובדי קופ"ח כללית פרוספר בן חמו וטכנולוגית הצנתורים דגנית כהן מבית החולים ברזילי".

צילום: דוברות ההסתדרות
Back to top button