חדשות הארץמבזקים

הנשיא סייר בחבל אילות: "קיים פה פוטנציאל עצום, זה העתיד של העולם"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, סיירו היום (חמישי), בחבל אילות. בפתח הביקור ביקרו הנשיא ורעייתו בשדה סולארי בקיבוץ קטורה. בביקור השתתפו השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', ראש המועצה האזורית חבל אילות, ד"ר חנן גינת ומנכ"לית החברה לאנרגיה מתחדשת "אילת אילות", דורית בנט.

בהמשך, הנשיא ורעייתו ביקרו במכון הערבה, מכון אקדמי ומחקרי ללימודי סביבה העוסק בבעיות אקלים במזרח התיכון. במהלך הביקור, ערכה הסמנכ"לית מכון הערבה עליזה מאיו, יחד עם שלושה סטודנטים הלומדים במכון סיור לנשיא ורעייתו בכפר מנותק רשת, וסיפרו על החוויה האישית שלהם ועל הלימודים במכון הערבה.

הנשיא סייר בחבל אילות: "קיים פה פוטניצאל עצום, זה העתיד של העולם"
צילום: קובי גדעון/ לע"מ

בפתח דבריו שיתף הנשיא את המשתתפים כי אמו הייתה "הירוקה" הראשונה במדינה, מה שהפך למפעל חייה. ״אתם מופלאים ואנחנו שמחים להכיר אתכם! קיים פה פוטניצאל עצום במקום הזה, זה העתיד של העולם,״ אמר הנשיא לילדים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר מכן, הנשיא ורעייתו המשיכו לשיחה עם תלמידי בית הספר של המכון. בשיחה, השתתפו תלמידים מבית ספר היסודי והתיכון שבמקום, שהציגו לנשיא ורעייתו את הפרויקטים הסביבתיים עליהם הם שוקדים בלימודיהם.

הנשיא סייר בחבל אילות: "קיים פה פוטניצאל עצום, זה העתיד של העולם"
צילום: קובי גדעון/ לע"מ

הנשיא התייחס לחשיבות העשייה שבמקום ואמר: ״בחבל אילות עושים המון, זה האזור היחיד בארץ שמספק לעצמו חשמל מהשמש. החזון שלי הוא שיום אחד נספק לאירופה חשמל מהאזור הזה באמצעות אנרגיה סולארית של כל האזור עם כבל תת ימי דרך יוון." הנשיא הוסיף באותו ההקשר שאתמול היה בקפריסין ושבוע שעבר ביוון והדגיש: ״נושא החיבור של חשמל מפה לאירופה הוא גדול! בכל האזור כבר מבינים שכך נצליח לספק אנרגיה בפחות גזי חממה.״

השר לשיתוף פעולה אזורי עיסוואי פריג', אמר: ״הפוטנציאל של אזור הערבה הוא גדול והוא יוכל להמשיך ולגדול באמצעות שיתופי פעולה עם מדינות האזור. משאבי הטבע לצידם של יחסי השכנות הטובים באזור משולש הגבולות של ישראל, ירדן ומצרים, יש בהם יחד כדי להפוך את האזור למוקד של חדשנות אנרגתית וסביבתית. המשרד לשיתוף פעולה אזורי ימשיך ויפעל בכדי לסייע ולתמוך ביזומות אזוריות משותפות."

הנשיא סייר בחבל אילות: "קיים פה פוטניצאל עצום, זה העתיד של העולם"
צילום: קובי גדעון/ לע"מ

ראש המועצה האזורית חבל אילות, ד"ר חנן גינת: ״חבל אילות משקיע בקידום האנרגיה המתחדשת והירוקה הן במעש והן בתיאוריה ובחינוך הסביבתי. מלבד קידום מיזמים סביבתיים של אנרגיה מתחדשת, אנו מחנכים את ילדינו חינוך שחושב על הסביבה ועל עתידנו כאן במדבר הצחיח בפרט ועל כדור הארץ בכלל. כך עשינו כל השנים וכך נמשיך לעשות״.

Back to top button