מבזקיםפוליטי / מדיני

חברי פרלמנטים באירופה יילחמו נגד מימון השתלטות הפלסטינים על שטחי C

המאבק נגד המימון האירופי הבנייה בלתי חוקית של הרשות הפלסטינית בשטחי C עולה מדרגה. בסיומו של מרתון הפגישות עם חברים בפרלמנט האירופי, בהם סוכם על הקמה מחדש של שדולה למען יו"ש בפרלמנט האירופי, לאחר שנתיים של קורונה, קיים ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן פגישות עם חברים בפרלמנטים הבלגי וההולנדי, והציג בפניהם נתונים בנושא מימון האיחוד האירופי בחצי מיליארד דולר את הבנייה הבלתי חוקית הפלסטינית בשטחי C, וכן את מימון קמפיין ההסתה כנגד ההתיישבות ביו"ש, המכונה 'אלימות המתנחלים'.

חברי הפרלמנט הזדעזעו מהנתונים שהוצגו בפניהם והבטיחו לפעול בנושא.

חבר הפרלמנט ההולנדי גיד מקסובר, אמר לאחר הפגישה עם ראש מועצת שומרון: "מה שלמדתי היום מיוסי דגן שהאיחוד האירופי מממנים ארגוני טרור שגונבים שטחים, ובונים מבנים לא חוקיים בשטחי C. זה חייב להיפסק, היות וזאת גניבה לא חוקית של שטחים ששייכים לישראל. הרשות הפלסטינית גונבת שטחים, והמצב הזה חייב להיפסק. המעשה הלא חוקי הזה פוגע בשלום".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף מקסובר: "היום פגשתי את ראש מועצה אזורית שומרון, ודיברנו על האיחוד האירופי שכולל את הולנד שלמרבה צערי מממנת ארגוני טרור ופלסטינים שלמעשה הורגים את השלום. אנחנו רוצים לקדם את השלום, להשקיע יותר במעשים חיוביים, כמו שיוסי דגן עושה בשומרון. אנחנו מקווים שנוכל להשפיע על האיחוד האירופי לשנות את ההשקעות שלו, וליצור שלום אמיתי, ולא טרור נגד אזרחים ישראליים", הבהיר חבר הפרלמנט.

חבר הפרלמנט הבלגי קון מטסו הביע את דאגתו מתמונת המצב שהציג דגן: "אני מודאג ממה שקורה ביהודה ושומרון. ממה ששמעתי יש בתים פלסטינים שנבנים ללא אישורים, אני חושב שזה פשוט לירות לעצמנו ברגל.

יותר מזה, ואני מדבר מתוך ניסיון, פה בבלגיה סבלנו מתקיפות טרור. ב2016, הפצועים עדיין פגועים פיזית, פסיכולוגית, כדאי לנו לשתף פעולה נגד הרדיקליות והטרור, ומי יודע אם יום אחד נוכל כולנו לחיות בשלום ובהרמוניה", אמר".

חברי הפרלמנט סיכמו עם יוסי דגן כי יפעלו יחד על פעילות משותפת לעצירת המימון האירופי למטרות אנטי ישראליות מסוגים אלו.

דגן הסביר כי החשיבות של ההסברה לחברי הפרלמנט היא קריטית: "הפגישות שאני מקיים בימים האחרונים עם חברי הפרלמנט של האיחוד האירופי, מוכיחות שוב ושוב כי מסע השקר והדה לגיטימציה שישראל עוברת בעולם חייב לקבל תשובה בשטח. בשעה שאני מוציא את המפות העדכניות ומראה להם למה משמשים כספי המיסים שלהם בשם "השלום", אין אדם מוסרי ובוודאי חבר פרלמנט שלא מזדעזע מפני הדברים. "

עוד מוסיף דגן: "המימון האדיר של האיחוד האירופי להשתלטות העבריינית על שטחי C של הרשות הפלסטינית ולמסע ההשחרה וההשמצות כלפי המתיישבים ביו"ש, חייב להיפסק. לא ניתן להמשיך לשתוק ולשבת בחוסר מעש, ואנחנו כאן על מנת להוכיח את העובדות ואת האמת, ולהוביל לעצירת המימון האירופי למסע ההשחרה נגד תושבי השומרון ולעצירת הכספים שמסייעים להשתלטות על ארץ ישראל", אמר דגן.

צילום: שריה דיאמנט
Back to top button