חדשות חוץמבזקים

מי היא האישה בת 399? סיפור מזויף הופך לוויראלי בטיקטוק

אז קודם כל בואו נתחיל מהסוף – אין אישה בת 399. האינטרנט הוא מקום כמעט בלתי נשלט וככל שחולפות השנים קשה מאוד להבחין בין אמת לשקר. אנשים רבים מפיצים ברשתות החברתיות מידע שקרי על מנת להשיג כמות צפיות גבוהה, לייקים ושיתופים ולהפוך כל תוכן לוויראלי וכמובן כל האמצעים "כשרים".

בימים האחרונים מופצים סרטונים ברשת החברתית טיקטוק של אדם שנראה שברירי, כחוש וזקן מאוד השוכב על מיטה עם סוודר צהוב חרדל וכובע צמר באותו צבע, ומעל הסרטון נכתב כי מדובר באישה בת 399.

@auyary13

เมื่อเหลนน้อยมาเรียกหา หลวงตาสัมผัสได้ถึงความรักและห่วงใย เรียกมาเคาะหัวให้พรเหลนเลย สาธุๆๆ🙏🙏

♬ บทเพลงสวดบารมี 30 ทัศ – ocean media

הופץ ברשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

ראשית הרשו לנו לומר שוב כפי שפתחנו את הכתבה – אין אישה בת 399 שכן לא תועד מעולם בהיסטוריה אדם שחי עד גיל מבוגר כזה. על פי הרישומים, האישה המבוגרת ביותר הידועה על פני כדור הארץ הייתה ז'אן לואיז קלמן מצרפת שמתה בגיל 122 בשנת 1997. בעוד שהאדם המבוגר ביותר הידוע היה ג'ירואמון קימורה מיפן שמת בשנת 2013 בגיל 116. בחודש נובמבר האחרון מתה פרנצ'סקה סוזאנו, אישה מהפיליפינים שלטענת משפחתה הייתה בת 124 במותה – ילידת ספטמבר 1897. גינס עדיין אימת את המסמכים של סוזאנו, אבל היא מתה לפני שהייתה להם הזדמנות לזהות אותה כאדם המבוגר בעולם. לאחר אימות, היא תזכה בתואר "האישה המבוגרת ביותר בעולם אי פעם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נכון להיום, האדם המבוגר ביותר בחיים היא קנה טנקה מיפן שחגגה בינואר האחרון את יום הולדתה ה- 119. היא נולדה ב-1903 והייתה עדה להכל, משתי מלחמות עולם ועד שתי מגיפות עולמיות, כולל השפעת הספרדית של 1918. למרות שבעלה מת למרבה הצער בגיל 90, לקנה טנקה יש כיום משפחה גדולה ומאושרת של חמישה נכדים ושמונה נינים. ביום הולדתה האחרון הנינה שלה שיתפה כמה תמונות בטוויטר וקיוותה שהיא תמשיך "לחיות את החיים בשמחה".

קנה טנקה בת ה- 119

נחזור לאישה "בת ה-399". רק לפני זמן מה, הופץ סרטון נוסף ברשת הטיקטוק שהפך לוויראלי ובו נראה אדם מבוגר שאנשים טענו כי זהו נזיר בודהיסטי זקן בן 163. כמובן שהתברר כי גם הסרטון הזה היה מזויף. כי מה שבטוח זה שגילו היה שקרי, אך על פי השמועות האיש, לאנג פו יא (luang pu ya) הוא למעשה אדם אמיתי המתגורר בתאילנד אולם בן 109. הסרטון שלו הופץ בטיקטוק והפך לוויראלי מאוד לאחר שטענו כי האדם המבוגר בעולם שקיים בחיים. הנכדה שלו פרסמה סרטונים עליו בחשבון הטיקטוק שלה שהתחילו למשוך תשומת לב רבה עם כל מיני ספקולציות מטורפות.

לאנג פו יא, הנזיר הבודהיסטי בן ה-109

אחד הסרטונים שפרסמה נכדתו של הנזיר בן ה-109 כשהוא שוכב על מיטת בית חולים, הפך להיות מאוד ויראלי בכל רחבי המדיה החברתית וזכה לכ-88 מיליון צפיות ואלפי תגובות.

כמה אנשים שצפו בסרטונים של לאנג פו יא טענו כי למרות שהוא חי, הוא מומיה חיה בזמן שגופו עבר תהליך של חניטה. אבל כל השמועות האלה פסקו לאחר שגילו האמיתי נחשף.

בסופו של דבר מתברר שכל הספקולציות הן רק מתיחה מכיוון שהאדם בסרטון שהוצג כאישה בת ה-399, הוא למעשה אותו נזיר שהתפרסם בשל היותו כביכול בן 163.

Back to top button