מבזקיםמשפטי/פלילי

שנת מאסר נגזרה על מורשע בניסיון תקיפת שוטר במהלך מבצע 'שומר החומות'

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (רביעי) על הנאשם בהג'ת מסעוד, שנת מאסר ומאסר על תנאי, זאת לאחר שהורשע, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של פזיזות ורשלנות בחומר נפיץ בצוותא, ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והתפרעות בחודש מאי האחרון, בזמן מבצע "שומר החומות".

כזכור, במהלך מבצע "שומר החומות" התרחשו הפרות סדר והתפרעות כנגד שוטרים ובתי יהודים באזור בית חנינא בירושלים. המתפרעים חסמו את הכביש, הציתו צמיגים והשליכו לעבר השוטרים ובתי היהודים אבנים, זיקוקים ובקבוקי תבערה. על פי הכרעת הדין, הנאשם השתתף בהתפרעות יחד עם אחרים ויידה אבנים לעברם של השוטרים.

בית המשפט קבע כי, "הסיכון הנשקף לביטחון הציבור מאירועי אלימות קשים, של יידוי אבנים וירי זיקוקים, ובכלל זה – לעבר שוטרים או כוחות הביטחון, מחייב הטלת ענישה מחמירה, בפרט כאשר הדבר נעשה על רקע לאומני-אידיאולוגי. משנה חמורה יש לראות בביצוע העבירות האמורות כלפי אנשי אכיפת החוק אגב התפרעויות רבות משתתפים, שכן באירועים אלה מתווסף גורם של התרסה נגד שלטון החוק וגורמי אכיפת החוק נתקלים בקושי של ממש בהשלטת הסדר הציבורי. על כן נדרש, כי בעבירות אלה תוטל ענישה מחמירה, זאת הן משיקולי גמול והוקעת המעשים, הן מטעמים של הגנה על ביטחון הציבור מפני הסיכון הממשי הנשקף ממבצעי המעשים, והן מטעמים של הרתעה- אישית וכללית". התיק נוהל על ידי עו"ד יעל ריצ'קר מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. קרדיט: freepik
Back to top button