צרכנות

טיולי סנפלינג, גלישה ואתגר עם אשדות בנחל רחף

קרדיט תמונה FREEPIK

נחל רחף נמצא במדבר יהודה והוא אחד מהנחלים הנשפכים לים המלח. אורכו כ-20 ק"מ ויש לו שלושה יובלים.
ראשית הנחל, בבקעת קנאים. לאורך מסלולו מספר קניונים, המרשים ביותר, הוא החלק התחתון של הנחל, שם הוא יוצר נקיק שעומקו 200 מטר ויש בו מספר מפלים שבחורף ממלאים אותו ולא ניתן לעבור, אלא בשחייה בלבד.
המסלול מחייב ידע בטיפוס וגלישת מצוקים.
דרגת הקושי של המסלול, קלה עד בינונית והוא מתאים למשפחות, אך מסוכן לטייל בו בעת שטפונות ויש להזהר מהחלקה. כמו כן, יש לתכנן את המסלול כך שהחזרה תהיה כשעה לפני השקיעה.
נחל רחף דומה לנחל דרגה ויש בו סידרה רצופה של מפלים ולכן גלישה בנחל רחף, תוך שחייה, קפיצה, התגלשות, מהווה חוויה מהנה וכיפית.
נחל רחף מחייב שחייה, שכן המפל הגבוה ביותר הוא 30 מטר וישנם שבעה נחלים בנחל העליון ועוד ארבעה נחלים בנחל התחתון.
זוהי חוויה אתגרית מהממת ביופיה ומהנה ומשלבת מראות טבע וגבי מים אשר משדרגים את חווית הסנפלינג בצורה משמעותית.
לנחל רחף מספר פרצופים המשתנים בהתאם לסוגי השטפונות. חלקם פותחים את הגבים וחלקים סותמים אותם, ולכן, גובה המפלים משתנה אף הוא.
בגליל המערבי, באחד מאתרי גלישת המצוקים היפים באתר, נמצאת מערת קשת.
זוהי אטרקציה גיאולוגית בשטח פארק אדמית, אשר תהליכים גיאולוגיים שינו את מה שהיה בעבר מערה, והותירו קשת גדולה המהווה חלון לים התיכון.
כאשר ביקרו מספר מטפסי מצוקים אירופאיים, וגילו את פוטנציאל הסנפלינג, הפכה הקשת להיות אתר טיפוס בינלאומי והיא נחשבת ראשונה במעלה ומושכת אליה המוני מטפסים מהארץ ומהעולם.
הנוף מדהים והגישה יחסית קלה והגלישה ברובה באוויר כשהטבע נפרש לפניך ב-360 מעלות, באופן ייחודי ומיוחד.
ניתן אף לבנות מתקן חווייתי הנקרא "גשר הימלאיה". זהו גשר שנבנה מחבלים בגובה והוא מייצר ריגוש ותיפקוד תחת לחץ ופחד.
בעבר, הלך וגד הביקוש לגלישת מצוקים במערת קשת והדבר גם לאי סדר ולאי נעימות בקרב המטיילים, מה שהשפיע על חוויית הביקור ותרם לאכזבה גדולה. כיום, הגלישה היא על בסיס מקום פנוי ויש להזמין מקום דרך רשות הטבע והגנים.
במערת קשת, קיימות חמש עמדות תקניות. ארבע מהן, מיועדות לחברות תיירות שיש להן היתר, והן רשאיות להגיע עם קבוצות או בודדים, שהזמינו מקום מראש. העמדה החמישית, מיועדת לגולשים פרטיים, אשר עברו הכשרה או מלווים במדריך מוסמך ובתנאי שהם עושים שימוש בציוד תקני.
קיים סוג בני אדם, החושק בפעילות אקסטרים, כגון, גלישת מצוקים, אומגה וטיולי סנפלינג, אשר מהווים בעבורו ספורט ממכר המשתלט על חייו. פעילויות אלו, יש בהן המון חוזקות המשלבות כושר, סיבולת, כוח ואיזון.
אלו הן פעילויות ספורט אקסטרים, אשר מטפחות את ייצר ההרפתקנות ואפילו מייחסים להן, סגולות נפשיות.
הריגוש הכרוך בפעילות גלישת מצוקים, הוא בעצם אדרנלין ברמות גבוהות, המשחררים אנדרופינים. אלה הם הכימיקלים במוח האחראים על המרץ ועל ההרגשה ולכן על המצב הרוח.
זוהי מעין תרופה להתמודדות בדיכאון, ומסייעת לבהירות הנפש, מיקוד, שליטה על מחשבות וריכוז.
האומגה מאפשרת הרגעה נפשית, יציאה מאיזור הנוחות והנאה. חשוב להתמסר לחוויה, לזרום עם הנוף ולהינות מכל רגע. יש צורך להיות סבלניים, להתמודד ולהתחייב, בכדי שתוכלו להינות מהמעלות הנפשיות והפיזיות ולהגיע לסיפוק.
טיולי הסנפלינג, תורמים לקורדינציה, תאום יד עין, תורמים לתחושת התמצאות במרחב, להגברת היכולת הקוגניטיבית ולפתרון בעיות.
טיולי הסנפליג בעצם, מסייעים להתמודדות בחיי היומיום ומעבר לכך קיימת תרומה רבה לכושר הגופני הפיזי, חיזוק הדופק, חיזוק הריאות והלב, שיפור הסיבולת ושריפת קלוריות מואצת. כמו כן, קיים שימוש בכל שרירי הגוף.
כל הפעילויות הללו מוצעות לכם על מגש של כסף, בחברת אשדות.
ליווי והנחייה עם מיטב המדריכים, אשר הוכשרו והתנסו במשך שנים רבות ויכולים להעביר לכם את הידע והמידע הדרושים לכם בכדי להפיק את המירב מחוויות יוצאות דופן, שיעשו שינוי משמעותי בחייכם.
הדרכת קבוצות וימי גיבוש, הם ה"היי לייט" של החברה והם מאפשרים שילוב של כל הפיעלויות הללו.
לדוגמא, התחלת מסלול בחניון מערת קשת, שם ממתינה ארוחה כשרה ואיכותית. משם, ממשיכים למערת קשת לביצוע סנפלינג. ניתן לבצע פעילות אומגה על גבי כבלים המתוחים משני הצדדים, ולהתעופף עליהם בתחושה של פרץ אדרנלין והתרגשות.
לאחר מכן, ניתן להמשיך בטיול ג'יפים בעיינות געתון.
הטיול מרתק ועובר בנופים מרהיבים, הוא מלווה בהסברים מקצועיים, תצפיות, אתנחתא לקפה ואתגרי נהיגת שטח. הקינוח הוא טבילה בעין המחצבה עם סיום המסלול, מבעד לצמחיה העבותה של נחל הגעתון.
הטבילה במעיין מסיימת את חוויית האטרקציות בלב הטבע, באופן קסום ומוצלח.
אחד מהדברים המרתקים, החשובים ביותר, כשבוחרים לעסוק בפעילויות הללו, זו האפשרות לחוות חוויות מחיות באופן יוצא מן הכלל, המייצרים אופוריה המתוארת כ"עין הסערה".
מחקרים מלמדים שיש קשר בין הפעילויות לביטחון העצמי, והביטחון העצמי משפיע על כל היבט של החיים, ולכן זה רעיון טוב לכל אחד, שיש לו היכולת הפיזית לפגוש באתגרים הללו, לבצע אותם.
קיים יתרון משמעותי בלהפעיל ילדים מבחינה פיזית ולעשות זאת גם בצורה בטיחותית, כי אם משווים את הסיכוי לפציעה מספורט רגיל כמו כדורגל לסיכוי שכזה מפעילות אתגרית, הרי שיתברר כי האקסטרים, בטוח יותר.
אנו משיגים יתרון בלהוציא את הילדים לאוויר הפתוח ולהרחיקם ממסכים.
פעילויות אלו יש בהן את הכיף של ה"ביחד", והן יעילות גם לילד וגם להורים מבחינת חיזוק הגוף העליון, ומקנים לילדים כישורי קבלת החלטות וביטחון, סיבולת ועמידה בקשיים, כמו גם התקלות בתקלות ופתרונן, וצליחת האתגר, צעד אחר צעד.
מבחינת ימי גיבוש, הפעילויות הללו מקנות רמה גבוהה של שיתוף פעולה, נוצרות חברויות חדשות ומתהדקות הישנות, מתאפשרת היכרות קרובה יותר ומימד חדש ליחסים הבינאישיים.
כאן נשבר הקרח בין ההנהלה לצוות העובדים, הדינמיקה מעלה את רמת התקשורת והמוטיבציה גם מעבר ליום הגיבוש עצמו והעובדים מביעים נאמנות גדולה יותר לחברה וניתן לראות קשר ישיר לתפוקת העבודה שלאחר מכן.
הרווח לחברה כפול. גם יציאת העובדים מהקופסה, מנוחה מיום עבודה ויציאה מהשיגרה וגם קבלת ערך מוסף, בשיפור ביצועי העבודה של העובדים והיכולת שלהם לספק את המצופה מהם וזאת לאחר שהמעסיק, השקיע בהם יום אחד של אחדות וגאוות יחידה.

Back to top button