מבזקיםפוליטי / מדיני

הנשיא הרצוג: "תקיפת באבי יאר מתמצתת את הטרגדיה הנוראית שאנו עדים לה"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נחת בקפריסין היום (רביעי) לביקור רשמי בהזמנת הנשיא ניקוס אנסטסיאדיס. עם הגעתו נסע הנשיא לארמון הנשיאותי שבניקוסיה, שם התקבל על ידי נשיא קפריסין ניקוס אנסטטסיאדס בטקס קבלת פנים ממלכתי. לאחר מכן קיימו השניים פגישה אישית, ולאחריה פגישה בילטרלית בהשתתפות שתי המשלחות. לאחר הפגישה, שני המנהיגים נשאו הצהרות. כמו כן, הוענק לנשיא המדינה מנשיא קפריסין עיטור הכבוד הגבוה ביותר של קפריסין לאור הידידות החזקה בין המדינות.

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

הנשיא התייחס למלחמה באוקראינה: "אחד האסונות הגדולים שאירעו לעם היהודי התרחש בבאבי יאר, בפרברי קייב. בשנת 1941, במשך שלושה ימים, הקהילה היהודית של קייב ופרבריה הובלו ברגל לאתר ונורו למוות. 33,000 יהודים נקברו תחת אדמת המקום. באוקטובר האחרון, באירוע היסטורי מאד, יחד עם נשיא אוקראינה זלנסקי ונשיא גרמניה שטיינמאייר, חנכתי אתר זיכרון מיוחד בו המבקרים יוכלו לשמוע על הטרגדיה האנושית והנסיבות האיומות והקשות של באבי יאר. בראשית שנות ה-60' המשורר הרוסי הלאומי יבגני יבטושנקו, פרסם שיר על באבי יאר ששפך אור על הטרגדיה הנוראה בפני העולם. עד אותה העת, האירוע היה כמעט לא מוכר. השבוע קיבלתי מניצול שואה ספר, החתום על ידי יבטושנקו, שכלל את השיר המדובר וההיסטורי. תקיפת באבי יאר מתמצתת את הטרגדיה הנוראית שאנו עדים לה, הנחשפת לנגד עינינו. אנו מביעים את צערנו וכאבנו העמוק על שמתחולל שם."

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

עוד אמר: "המלחמה באוקראינה היא פגיעה בחוק והסדר העולמי. אני מלא דאגה לאזרחי אוקראינה וחברי הקהילה היהודית הנמצאים בסכנה. כולי תקווה, וכולנו מקווים ומתפללים, לתום המלחמה הזו. ממשלת ישראל הצהירה על תמיכתה הבלתי מסויגת בשלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה והצטרפה לקהילה הבינלאומית בהחלטה שהועלתה בעצרת הכללית של האו״ם. ישראל עובדת על קידום פתרון דיפלומטי באוקראינה, והציעה את שירותיה בעניין זה. בנוסף, אנו שולחים סיוע הומניטרי בהיקף חסר תקדים של 100 טון. אנו רואים זאת כחובה מוסרית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא פנה למארחו?: "במהלך העשור האחרון, נטלת אדוני הנשיא תפקיד מרכזי בכינון קשרי הידידות העמוקים בין עמינו, וכן בפיתוח הברית האסטרטגית המשולשת שלנו יחד עם יוון. יחד עם בעלת בריתנו יוון, ישראל וקפריסין מהוות עוגנים של יציבות בים התיכון. עמינו ואזרחינו ימשיכו ליהנות מקשרי הידידות הללו לעוד שנים רבות. הקשר הישראלי-קפריסאי הינו עמוד תווך של יציבות באגן הים התיכון כיום. הוא מהווה מפתח לאזור בר-קיימא, בריא ומשגשג בעתיד. אני שמח מאוד לראות ששיתוף הפעולה בינינו ממשיך לצמוח בתחומים רבים, מתיירות לאנרגיה ומביטחון פנים לשירותי חירום וחדשנות. שיתוף פעולה זה מייצר הזדמנויות חדשות עבור אזרחינו, ובד בבד הופך את גבולותינו וערינו לבטוחות יותר."

לסיום הזכיר את ביקורו הצפוי בטורקיה עם ארדואן: "זהו בדיוק המסר שאעביר בביקורי הצפוי בטורקיה, כיוון שאני מאמין בשיתוף פעולה בין אנשים ובין כל האמונות למען טובת האנושות."

בהמשך, נשיא קפריסין אירח ארוחת צהרים בארמון הנשיאותי לכבוד ביקורו של נשיא המדינה, וכעת עושה הנשיא את דרכו חזרה ארצה.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח