חדשות חוץמבזקים

הנשיא ביידן סגר את המרחב האווירי של ארה"ב לטיסות רוסיות

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא הלילה (רביעי) את נאום מצב האומה בקונגרס האמריקאי, בו הודיע בין השאר על סגירת המרחב האווירי של ארה"ב לחברות תעופה רוסיות.

ביידן התייחס ללחימה באוקראינה: "ולדימיר פוטין רצה לזעזע את היסודות של העולם החופשי בפלישתו לאוקראינה, הוא חשב שהעולם יתעלם. במקום זאת הוא פגש בחומה עוצמתית שמעולם לא דמיין – העם האוקראיני

הנשיא הודיע כי, "אנחנו מצטרפים לבעלות בריתנו וסוגרים את המרחב האווירי לכל הטיסות הרוסיות. פוטין הביא כאוס ואלימות, אבל בעת שהוא מרוויח בשדה הקרב, הוא ישלם מחיר שימשיך בטווח הארוך."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על האוליגרכים אמר: "נתפוס את היאכטות שלהם, את דירות היוקרה והמטוסים הפרטיים", והבהיר כי, "״החיילים שלנו לא ייקחו חלק במלחמה הזו ולא ילחמו באוקראינה, החיילים שלנו נמצאים באירופה להגן על חברות נאטו למקרה שפוטין יחליט לנוע מערבה. כשההיסטוריה של העידן הזה תיכתב מלחמת פוטין באוקראינה תהיה מה שהפך את רוסיה לחלשה יותר ואת העולם לחזק יותר."

ביידן ציין: "מתקפה של פוטין הייתה מתוכננת וללא כל סיבה. הוא (פוטין) חשב שיצליח לפצל את המערב ואת נאטו ושלא נגיב. הוא טעה. אנחנו מוכנים. והוא גרם לזה. אנחנו ממיטים כאב על רוסיה ותומכים באוקראינים."

צילום: Saul Loeb, Pool via AP
Back to top button