מבזקיםתנועה ותחבורה

ועדת הכספים קבעה: מס הקנייה על רכבי יוקרה יוארך עד תום 2025

ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר, קבעה היום (שני) את הארכת הוראת השעה לעניין מס על רכבי יוקרה, הקובעת כי מס הקניה על רכבי יוקרה, יחול על רכבים שעלותם מעל 300,000 ש"ח.

מס הקניה המוגדל על רכבי יוקרה נכנס לתוקף כהוראת שעה בספטמבר 2013 ומאז הוארך מידי תקופה, כאשר שיעור מס הקניה עולה באופן הדרגתי ככל שמחיר המחירון גדול יותר מ-300,000 ש"ח. ככל שמחיר הרכב לצרכן גבוה יותר כך המיסוי עליו גדול יותר, כאשר המקסימום יכול להגיע ל-20% מיסוי גבוה יותר מהמס הבסיסי העומד על 83%, קרי 103%.

בשנת 2018 נקבע כי ההוראות תחולנה גם על רכבים עם טכנולוגיות הנעה מתקדמות הנהנים משיעורי מס מופחתים: רכב היברידי בדרגת זיהום 2, רכב plug-in ורכב חשמלי. באוצר נימקו אז את הוספת הרכבים הירוקים לרשימה בכך שקיימת מגמה של ייבוא מוגבר של רכבי פאר בטכנולוגיות אלה ומחירם הגבוה נובע מהיותם רכבי פאר ולא מהטכנולוגיה המוטמעת בהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היום ביקשה רשות המיסים לקבוע את ההוראה כהוראת קבע, אך חברי הוועדה ויו"ר הוועדה סברו כי יש להאריכה עד תום שנת 2025 בלבד נוכח התנודתיות בשוק.

ח"כ ינון אזולאי: "לא תמיד האמור הוא ברכבי יוקרה, למשל ברכבים גדולים של 9 מקומות, הרכב הכמעט יחיד שיש בשוק שאינו רכב הסעות, עולה יותר מ-300 אלף ש"ח, הסיינה. אז על הרשות לעשות פה עבודה ולהחריג רכבים כאלה, לכן אני חושב שיש להסתפק בהארכת הוראת השעה".

ח"כ ולדימיר בליאק אמר: "אני מסכים עם כיוון של הארכה בלבד".

יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר ציין: "אני חושב שנוכח תנודתיות שוק הרכב, כאשר השינויים הטכנולוגים בו מאוד תדירים, וכך שיכול להיות מאוד ששוב יכנס פיתוח לשוק שיהיה יקר מאוד בתחילה בדומה לרכב החשמלי, שאולי לא נכון לקבע זאת בהוראת קבע. ראוי להאריך את הצו כהוראת שעה עד שנת 2025".

נטליה מירנצ'וב מרשות המיסים אמרה: "רכבים שעולים מעט מעל 300 אלף, כמו הסיאנה, ממוסים בסכום נמוך. בחנו את הוראת השעה לאורך השנים האחרונות, ואנחנו חושבים שנכון להפוך אותה להוראת קבע".

בעקבות הדברים קבעה הוועדה כי המס יוארך כהוראת שעה, עד לתום שנת 2025, כאשר הצו המעודכן יובא בפני הוועדה בימים הקרובים.

צילום: pexels
Back to top button