כלכלהמבזקים

נחתם הסכם המסדיר את מעבר עובדי בנק מרכנתיל לקמפוס החדש בראשון לציון

ההסתדרות, ועד העובדים הארצי והנהלת בנק מרכנתיל, חתמו היום (חמישי) על הסכם קיבוצי חדש שעיקרו הסדרת מעבר מטה הבנק, על מתקניו, יחידות הסמך ועובדיו, לקמפוס החדש של הבנק, שמוקם בימים אלה בפארק האלף בראשון לציון.

במסגרת ההסכם, הוסדרה העברת העובדים לקמפוס שיאוכלס בתחילת שנת 2023. בין היתר הוסכם על מדיניות הושבת העובדים בקמפוס, נקבעו הסדרי חניה לעובדים על חשבון הבנק והוגדרו שירותי שאטלים לקמפוס. בנוסף, כל העובדים בבנק, לרבות עובדי הסניפים, ייהנו ממענק הסכמה למעבר וממענק תשואה שנתי.

כמו כן, עם המעבר לקמפוס, בנוסף לתשלום על רכיב ארוחות בשכר, יהיו זכאים העובדים ל-25 שקל ליום לרכישת מזון ושתייה במסעדות או בקפיטריות השונות שבמתחם, בצבירה חודשית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ההסכם מסדיר גם את תנאי העבודה מרחוק, וקובע שעובדי הקמפוס יהיו רשאים לעבור למתכונת של עבודה מרחוק, ליום אחד לפחות בשבוע. במסגרת העבודה מרחוק יהיו זכאים העובדים למחשב נייד לביצוע העבודה, כמו גם לתשלום על הוצאות נסיעה וארוחות, ושמירה על כל תנאי השכר והעבודה, כולל הסדר הביטוחים. לצד זאת, החל מחודש מרץ 2022 יגדל תקציב סבסוד המזון החודשי לעובדי הסניפים של מרכנתיל ב-15 שקל ליום לכל עובד.

בד בבד עם ההסכמות הללו, התחייבו הצדדים לשקט תעשייתי הדדי בנושאים שהוסדרו בהסכם וביטול סכסוך העבודה שהוכרז.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "מעבר למקום עבודה חדש זה מהלך מורכב. טוב עשתה ההנהלה שהשכילה לדאוג לשיפוי העובדים ולעגן בהסכם את התנאים אשר יאפשרו להשלים מעבר זה בצורה חלקה יותר. עובדי מרכנתיל הם המשאב היקר ביותר של הבנק, וההסתדרות תמשיך לפעול למענם כדי שיזכו לסביבת עבודה יציבה ומיטיבה. תודה לכל הצדדים, שכן יש פה הישג גדול הן לעובדים והן לבנק".

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל: "אני מברך על ההסכם אשר יש בו הבעת אמון במערכת יחסי עבודה הקיבוציים ודאגה לזכויות העובדים. תודה לוועד העובדים שמקפיד על זכויות העובדים ושגשוג מקום העבודה. כן ירבו!".

ראש חטיבת הבנקים וחברות האשראי בהסתדרות המעו"ף עו"ד מנחם מליק: "יחסי העבודה בבנק מרכנתיל הינם דוגמה ומופת המשלבים דאגה לציבור העובדים, תוך כבוד הדדי ושמירה על תרבות שיח מכבד. ההסכם מסדיר את סוגיית מעבר הבנק למושבו החדש בראשון לציון וכן את אופן העבודה מרחוק בבנק. אני מברך את כל הצדדים על הגעה להסכם מצוין לעובדים ולבנק כאחד".

במו"מ לקחו חלק מטעם הבנק המנכ"ל שוקי בורשטיין וסמנכ"ל משאבי אנוש ליאת פרידמן, ומטעם נציגות העובדים: יו"ר ועד העובדים הארצי במרכנתיל איציק הרוש ויו"ר ועד המנהלים אלכס גרינשפן. ועד העובדים לווה במו"מ על ידי עו"ד אלי כהן ממשרד בני כהן ושות'.

נחתם הסכם המסדיר את מעבר עובדי בנק מרכנתיל לקמפוס החדש בראשון לציון
צילום: דוברות ההסתדרות

Back to top button