מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ השכל לארגון הווטרינרים: "הפצתם קמפיין מכוער ושקרי נגדי"

בדיון שהתקיים הבוקר (רביעי) בהצעת חוק להסדרת הפיקוח על כלבים זעמה יו"ר ועדת החינוך ח"כ שרן השכל על ד"ר אבי צרפתי, יו"ר ארגון הווטרינרים ברשויות המקומיות בישראל: "הפצתם בשבועות האחרונים קמפיין מכוער עלי ועל יסמין (ח"כ יסמין פרידמן) שמפוצץ בשקרים ובהטעיות. הוצאתם 10,000 ש"ח על קמפיין ממומן ברשתות החברתיות. על מה הקמפיין? על זה שאנחנו רוצות לעזור לרשויות המקומיות שלא יצטרכו להוציא שקל אחד, ואנחנו נפתור את בעיית הכלבים המשוטטים שנושכים כמעט בכל יום ילדים בדרך לבית הספר."

עוד אמרה: "מה עשיתם בשנים האחרונות? – לא הצלחתם להביא לפתרון. אפשר להתווכח על הפיילוט שאנחנו מציעות אבל הוא לא יסב יותר נזק מהנזק האדיר שקיים כבר היום. אתם מבקשים מראש עיריית רהט לבנות כלביות כשאין לו כסף לבתי ספר. אתם תתנו לו את המיליונים האלה לכלביות עבור אלפי כלבים? להצעת החוק שלי יש תקציבים והיא מבורכת". עוד אמרה לד"ר צרפתי: "וטרינרים אחרים חולקים על דעתך המקצועית ואנחנו יכולים לנהל עליה דיון כאן בוועדה, אבל להפיץ עלינו שקרים שלא נמצאים בהצעת החוק, זה פשוט ביזיון".

הצעת החוק של ח"כ שרן השכל וח"כ יסמין פרידמן מציעה תוכנית מבחן להצלת כלבי הפקר שמטרתה זיהוי ואיסוף כלבי הפקר, ביצוע פעולות עיקור, סירוס, חיסון לכלבת, סימון בשבב ושחרורם בשטח פתוח. התוכנית תבוצע בידי ארגון למען בעלי חיים בתחומי הרשות המקומית עמה יגיע הארגון המפעיל להסכם. על הארגון לקיים בין היתר, ביצוע ותיעוד של הערכת מסוכנות ושיקום לכלב שנחזה להיות תוקפני באופן קיצוני, והליך טיפול בכלב שלגביו נקבע שלא ניתן לשקמו. הארגון המפעיל לא יחשב בעליו של כלב בהגדרתו בחוק הפיקוח על כלבים. הצעת החוק הנה הוראת שעה לשנה כאשר לשר החקלאות יש אפשרות להאריכה בשנתיים נוספות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנייר עמדה שהפיץ ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות נטען כי השבת כלבים אלו למרחב הציבורי, גם לאחר עיקור וסירוס, היא פעולה שגויה, מאחר שהכלבים יחזרו לחיות חיי סבל וייסורים, בעלי החיים בסביבה ימשיכו להיות ניצודים על ידם ובני אדם יהיו עדיין בסכנת תקיפות ונשיכות. הפקרת הכלבים לגורלם לאחר לכידתם אינה פעולה נכונה, העומדת בניגוד מוחלט לכל דעה מקצועית בתחום, ומקובלת רק במדינות עולם שלישי. על כך הגיבו חה"כ פרידמן והשכל ואמרו כי הצעת החוק תצמצם את אוכלוסיית הכלבים המשוטטים כאשר בעוד כמה שנים ניתן יהיה להכניס את אוכלוסיית הכלבים שנשארה לכלביות. "אפשר להתקדם עם הפיילוט הזה ורשויות שיהיו מעוניינות בכך יקבלו את התקציב המתאים מהכסף ש"תקווה חדשה" ייעדה לנושא. החלופה להצעת החוק היא להשאיר את המצב כמו שהוא", אמרה השכל.

הוועדה אישרה הבוקר לקריאה ראשונה את סעיף ההגדרות בהצעת החוק, ומתוכננת להמשיך בשבוע הבא בהכנת הצעת החוק לקריאה ראשונה.

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
Back to top button