חדשות הארץמבזקים

הרופא לקה בליבו, וצוות מד"א הציל את חייו בעזרת מכשיר דפיברילטור

לפני מספר שבועות, התמוטט בביתו בנתניה ד"ר אלייב אלחן (50) ואיבד את הכרתו. בני משפחתו חייגו מיד אל מוקד 101 ובמקביל להזנקת ניידת טיפול נמרץ החל החובש במוקד לתדרך את ביתו לבצע פעולות החייאה.

ראשית הגיע לזירה אליה אזרד, כונן וחובש מד"א רכוב על אופנוע ורגעים ספורים אחריו הגיעה ניידת טיפול נמרץ, עם הפראמדיקים יקי חג'ג' והדס אמיר והחובש הבכיר יוסי נהרין שהמשיכו בפעולות החייאה מאומצות שכללו הנשמות, עיסויים, מתן תרופות ומכות חשמל ממכשיר מַפְעֵם (דפיברליטור) שהצילו את חייו של ד"ר אלייב. לאחר החייאה מורכבת, ליבו של ד"ר אלייב שב לפעום, הוא פונה לבית החולים מאיר שם הוא עובד כירורג ילדים בכיר וכעבור ימים ספורים, הוא שוחרר לביתו ללא כל נזק.

המעגל נסגר כשצוות מד"א חזר אל ביתו של ד"ר אלייב בנתניה, הפעם למפגש הודיה והוקרת תודה. המפגש התקיים בהתרגשות גדולה ובחיבוק לצוות, במסגרתו שמע לראשונה ד"ר אלייב את הקלטת הדיווח למוקד מד"א ושיתף את הצוות בתחושותיו על האירוע אודות היום הטרגי, שהסתיים בחיוך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פראמדיקית הדס אמיר אמרה בהתרגשות לד"ר אלייב: "כשנכנסנו, ראינו את הבת שלך מבצעת ההחייאה וממש נלחמת עליך. הרגע הזה חיזק לנו עוד יותר את העוצמה והכוח שצריך כדי להילחם על חייך עד הרגע האחרון."

פראמדיק מד"א יקי חג'ג' הוסיף ושחזר: "בבית החולים, לאחר שפינינו אותך בניידת, הבטחתי לאשתך שאשתה איתכם כוס קפה בבית – לאחר שתחלים. כולנו האמנו שתצא מזה ובע"ה זה קרה והנה נפגשנו שוב, הפעם להתחבק ולחייך. הגענו לסיטואציה מורכבת מאוד, אבל ההחייאה שמשפחתך החלה בליווי המוקד הייתה הפעולה הראשונה והחשובה בשרשרת להצלת החיים שלך שכללה כמובן גם מכשיר מפעם. כולנו שמחים שאתה כאן היום".

לסיכום מפגש סגירת המעגל, סיפר ד"ר אלייב אלחן: "אני לא זוכר כלום מהיום עצמו, אבל השמיעו לי את השיחה מהמוקד והתרגשתי מאוד לשמוע את המקצועיות והנכונות של צוותי מד"א במוקד ובשטח לעזור ולהציל חיים. אני מודה למד"א ולצוות המסור מקרב לב על העבודה המדהימה שבזכותה אני עומד כאן היום ומחייך".

השבוע קיים מגן דוד אדום יחד עם מפעל הפיס, האיגוד הקרדיולוגי הישראלי, מרכז השלטון המקומי, יישומון "איפה דפי?" ומיזם "שמים לב" את יום העלאת המודעות למַפְעֵם (דפיברילטור) בישראל. מטרת היום המיוחד הנו להציב זרקור על מכשיר המַפְעֵם (דפיברילטור) שבאמצעותו כל אחד יכול להציל חיי אדם בשטח בעת חירום ועל הכרת הפריסה הרחבה שלו במקומות ציבוריים ברחבי הארץ באמצעות יישומון "איפה דפי?" ובאמצעים נוספים.

צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
Back to top button