מבזקיםצבא וביטחון

גנץ: "אסור להפוך את צה"ל לשק חבטות פוליטי"

שר הביטחון בני גנץ נאם לפני שעה קלה (שני) בוועידת הכלכלה של מקור ראשון שמתקיימת בבנייני האומה בירושלים.

גנץ התייחס להתקפות כלפי צה"ל ומשרתי הקבע: "בממשלה הקודמת שמרתי בגופי על הדמוקרטיה הישראלית, וכעת אני חש לעיתים נאלץ לעשות את אותו הדבר למען הביטחון. אני רוצה לבירור שאין לי כל כוונה שהמצב הזה ימשך. הממשלה והקואליציה כולה, ואני ממליץ גם לחבריי באופוזיציה, צריכות לשים את הביטחון מעל לשיקולים פוליטיים. אסור להפוך את צה"ל לשק חבטות פוליטי. ביקורת – כן. השתלחויות – לא."

השר אמר כי "לצערי, צה"ל על חייליו, אנשי הקבע שלו ומשרתי המילואים המסורים–צהל נמצא תחת אש מבית.הוא סופג התקפות מצד אישי ציבור חסרי אחריות, חלקם פוסט ציוניים שמוכנים להחליש את כולנו בשביל לַיְיקִים. יש ניסיונות לסכל את מתווה השירות החדש, שבו ישתלבו כל חלקי החברה הישראלית. ואני אומר לכם שההחלשה הזאת היא סכנה ביטחונית.העובדה שמחצית מכל שנתון לא מתגייסת – לא הוגנת ומסוכנת. גם היחס הפופוליסטי לאנשי הקבע, הפך מלא בשקרים עד כדי עלילות דם. נושאים שצה"ל פותח לראשונה מזה שנים בקרב החיילים כמו שיפור התחבורה, המזון והמאבק בהטרדות מיניות – הופכים לתחרות כותרות של חברי כנסת. במצב הזה אשמה קודם כל ההנהגה שנוהגת בהבנה כלפי מי שרוצים לפרק את צה"ל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר גנץ שרטט את תוכניותיו: "אני מתכוון להביא מתווה שירות עדכני, אני מתכוון להמשיך לחזק את חיילי החובה ונכי צה"ל, אני מתכוון להביא עוד הטבות למעט מילואימניקים, למרות הקשיים שמערימים עלי. אני מתכוון להעביר את חוק הגיוס שתקוע זמן רב. אני מתכוון לטפל ולהסדיר את סוגיית התאמות תקופות השירות למרות הפופוליזם שיש בעניין. ואני מתכוון לדאוג שחיילי ומפקדי צה"ל יקבלו מהחברה את היחס שהם ראויים לו. מדובר על מאבק ערכי למען הביטחון, ואני מתכוון לשנות את המצב העגום שאליו הגענו ושפוגע בחיילי צה"ל, באנשי הקבע ובחיילי המילואים ובעיקר פוגע במדינת ישראל ובביטחונה."

בפתח הדברים השר התייחס לסדרת הניסויים של מערכת "כיפת מגן": "חשפנו לפני מספר דקות שמפא"ת, זרוע הים, חיל האוויר וצהל יחד עם רפאל השלימו בהצלחה סדרת ניסויים חסרת תקדים במערכת "כיפת מגן", "כיפת הברזל של הסער 6" ,שתספק הגנה על הנכסים והאינטרסים החיוניים של ישראל במרחב הימי מול רקטות, ואיומי אוויר אחרים. הטכנולוגיה שאנו מפתחים במערך ההגנה הרב שכבתי על מדינת ישראל, מאפשרות לנו חופש פעולה חיוני מול שלוחי איראן באזור שהאמצעים שברשותם הולכים ומתפתחים גם כן. אנחנו בכל אופן ממשיכים להיות שני צעדים לפניהם, ונמשיך לשדרג את היכולות שלנו כדי לשמור על העליונות הביטחונית של ישראל בכל המרחב ים אוויר ויבשה."

צילום: שריה דיאמנט- מקור ראשון
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח