כלכלהמבזקים

משתתפים בהכשרה מקצועית? בקרוב תהיו זכאים לדמי אבטלה מלאים

וועדת העבודה והרווחה אישרה היום (ראשון) לקריאה שניה ושלישית, את הצעת החוק הקובעת כי דמי אבטלה ישולמו במלואם למי שמשתתפים בהכשרה מקצועית, ולא יקוזזו, כבעבר, 30% מדמי האבטלה.

ביוזמת יו"ר הוועדה, אפרת רייטן-מרום ממפלגת העבודה וחברי הכנסת היוזמים, החוק הוא קבוע, ולא רק הוראת שעה כפי שכתוב בנוסח הראשוני. "הוראות-השעה צריכים לעבור מן העולם, הן מבזות את הכנסת, מבזבזות זמן, כסף ואנרגיה. זו חקיקה מוזרה, מיותרת ובזבזנית", הדגישה רייטן מרום.

חה"כ איתן גינזבורג, מיוזמי הצעת החוק טען כי "המצב הנוכחי הוא בלתי הגיוני. במקום לעודד מובטלים לעבור הכשרה מקצועית ולהשתלב בשוק העבודה, מאלצים אותם לוותר על 30% מדמי האבטלה שמגיעים להם בתקופה בה הם אינם מועסקים. אנחנו מתקנים היום עוול שנמשך יותר מדי שנים – החוק יעודד אנשים להירשם להכשרה ובכך להיכנס חזרה לתוך מעגל העבודה. זהו חוק חשוב בייחוד עכשיו, כשהמצוקה הכלכלית גוברת וכאשר הרבה מאוד אנשים שאיבדו את עבודתם בקורונה עדיין מחפשים את דרכם בחזרה לשוק העבודה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי ד"ר רינת כהן, סגנית מנהל אגף ההכשרה המקצועית במשרד הכלכלה, זמן ההכשרה הממוצע הוא 6-4 חודשים, במשך 45 שעות מדי שבוע. בישיבה הקודמת בנושא, היא ציינה כי בשנה האחרונה השתתפו 3,700 בהכשרות מקצועיות, 3,850 לומדים נוספים במסלול נוסף וכ-7,000 שוברים ששולמו להכשרות פרטיות. רוב ההכשרות בשיתוף עם המעסיקים – ולכן הן מותאמות למצב המשק ולדרישות המשתנות. לדבריה, 71% מהמשתתפים בהכשרות בעשור האחרון – הושמו בעבודה. כהן תמכה בהצעות החוק ולפיהן, דמי האבטלה יעמדו על 100% בעת ההכשרה.

חנן פוטרמן, מהלשכה המשפטית של הביטוח הלאומי, תמך בהצעה והבהיר כי לא ניתן לשלם למובטל אם השלים את מכסת ימי האבטלה שלו, גם אם הוא שוהה בהכשרה מקצועית.

צילום: freepik
Back to top button