מבזקיםפוליטי / מדיני

"ישראל לא נאבקה מספיק בנחישות נגד ההשתלטות הערבית על אדמות מדינה"

למעלה מ-200 אנשי מפתח מהקהילות היהודיות ואמריקאים מרחבי ארצות הברית, השתתפו היום (ראשון) ביום השני של הכנס "Judea and Samaria Virtual Mega Event" שעסק בעניין ההשתלטות הערבית הבלתי חוקית בשטחי C.

הכנס התקיים בעקבות ביקוש גדול מהצד האמריקאי להכיר לעומק את הנושאים שבוערים ביהודה ושומרון מצד גורמים מדיניים, מגורמי מפתח בהתיישבות, ומארגונים שפועלים באזור. הכנס נערך בשיתוף של ארגון ציוני אמריקה (ZOA), מועצת יש"ע וארגון "ישראל שלי".

בכנס השתתפו: שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן; השר לשירותי דת, מתן כהנא; דויד אלחייני, ראש מוא״ז בקעת הירדן ויו״ר מועצת יש״ע, ונציגים מהארגונים רגבים, NGO monitor, תנועת הריבונות, תצפית, וממועצת גוש עציון שפרסו בפני המשתתפים את תמונת המצב הנוכחית של ההשתלטות הפלסטינית הבלתי חוקית בשטחי C.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך נאומו אמר שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן: "אני מייצג את מדינת ישראל בפני ארגון שלא מכיר בזכותה של מדינת ישראל על אף חלק ביהודה ושומרון, המקום שבו נוסדה המסורת שלנו. בכל חודש, מועצת הביטחון באו"ם מקדישה דיון שלם על מזרח התיכון. במקום להתמקד בגורמים המרכזיים שמאיימים על יציבות האזור כמו למשל, תכנית הגרעין האיראנית, הדיון במועצת הביטחון מתמקד בלהוקיע את מדינת ישראל."

עוד אמר ארדן והוסיף: "מכל הדיונים שנערכים במועצת הביטחון באו"ם, מדינת ישראל מגונה בפני האומות יותר מכל המדינות העיוניות האמתיות כמו איראן וצפון קוריאה. אבל אני לא נרתע, אני לעולם לא אתן לכך שיתעלמו מזכויותיה של מדינת ישראל. אני נלחם כדי שיבינו שזו המציאות שאתה התושבים בישראל מתמודדים."

לבסוף השגריר ארדן פנה לצופים בארצות הברית ואמר: "אנחנו נלחמים למען מטרה משותפת, הזכות של העם היהודי לשוב לארצו. אני מעריך ומודה לכם על כל העזרה והתמיכה שלכם."

השר מתן כהנא אמר: "לאדמות יהודה ושומרון יש חשיבות שהיא לא רק דתית ולאומית, אלא גם ביטחונית. אנחנו נמצאים במאבק מתמשך על הזכות שלנו ליישב את נחלת אבותינו. הממשלה שלנו מחויבת למפעל ההתיישבות ואנחנו נמשיך בהתיישבות ביהודה ושומרון. לאחרונה אושרו 3000 יח"ד ביהודה ושומרון ואנחנו בע"ה נמשיך. לאורך השנים, מדינת ישראל לא נאבקה מספיק בנחישות נגד ההשתלטות הערבית על אדמות מדינה ביהודה ושומרון. זהו קרב שאסור לנו להפסיד בו, זהו קרב על נחלת אבותינו. אסור לנו לוותר על הנכס הביטחוני היקר הזה."

כנסת 25.10.21
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ/דני שם טוב

דויד אלחייני, ראש יו"ר מועצת יש"ע: "בימים אלו אנחנו נמצאים בעיצומה של מלחמה שקטה על גבולות מדינת ישראל. בשלוש שנים האחרונות נבנו מעל 5 אלף בתים בלתי חוקיים בשטחי C. בכל יום, וללא כל הרתעה, הפלסטינים בונים באופן בלתי חוקי באדמות מדינה, בשטחים אסטרטגיים למדינת ישראל, בפתחי יישובים ישראליים, בתוך ומעל אתרים ארכאולוגיים, ובשמורות טבע. מאז שנכנסתי לתפקידי כשראש מועצת יש"ע, לקחתי על עצמי את הנושא כמשימה הראשונה והחשובה ביותר."

"כיום, אנחנו ראשי המועצות ביהודה ושומרון פועלים ומנסים לבלום את המערכה – התחלנו להעסיק רכזי קרקעות שמפקחים על האזור ממפים ומסייעים בשטח, אנחנו פועלים במישור המדיני מול מקבלי ההחלטות – פנינו בבקשה להתנות אישורי בנייה בהפסקת טרור ובהפסקת גניבת השטח. לצערי, התקשורת עסוקה בלדווח על דו"חות שקריים של ארגוני השמאל, במקום להגיע לכאן לשטח ולהראות מה קורה כאן באמת – הפלסטינים בונים באופן בלתי חוקי באין מפריע וללא כל הרתעה בזמן שליהודים אסור אפילו להעמיד ספסל ללא אישור מפורש. אם המצב לא ישתנה בקרוב, נאבד את השליטה על גבולות מדינת ישראל, ואז גם על ביטחון מדינת ישראל." הוסיף אלחייני.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח