חדשות הארץמבזקים

הממשלה אישרה את מינויו של אייל כספי לנציב הכבאות הבא

בישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) אישרה הממשלה פה אחד את מועמד המשרד לביטחון הפנים, טפסר אייל כספי, להחליף את רב-טפסר דדי שמחי, בתפקיד נציב הרשות הארצית לכבאות והצלה.

טפסר כספי יועלה לדרגת רב-טפסר וייכנס לתפקידו בטקס שייערך בנציבות כבאות והצלה ביום חמישי הבא, ה-3 במרץ 2022.

מינויו של טפסר כספי לתפקיד מסמל את הפעם הראשונה בתולדות כיבוי והצלה בה ממונה לתפקיד הנציב אדם שצמח ברשות ושירת בה בכל התפקידים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

טפסר כספי התגייס לכיבוי והצלה לפני כ-35 שנים ומילא מגוון של תפקידים ברשות. הוא פיקד על תחנת הרצליה בשנים 2001-2011 ולאחר מכן המשיך לתפקיד ראש אגף מבצעים של הרשות הארצית לכבאות והצלה זמן קצר לאחר אסון הכרמל – במהלך שנים אלו הוביל את אגף המבצעים הארצי, תוך ביצוע עבודת מטה אסטרטגית לבחינת הקיים בעולם המערבי והתאמת מבנה הפריסה וגיבוש בניין הכוח הנדרש למערך כבאות והצלה בישראל, חדשני ומקצועי, להתמודדות מול האיומים והאתגרים הנדרשים ויישום לקחי האסון. טפסר כספי הקים מרכז שליטה ארצי במערך הכבאות, הוביל את הפעלתו בפעילות מבצעית, מחוזית וארצית כולל סיוע בין-לאומי. טפסר כספי גם ניצח על כתיבת תורות הפעלה, פקודות מבצעיות ונהלי עבודה לשגרה ולחירום כולל העברת משימה לאומית מהמשרד להגנת הסביבה למערך הכבאות וההצלה בנושא טיפול הוליסטי באירועי חומרים מסוכנים.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, מסר בהמשך להחלטת הממשלה: "היום אושר בממשלה מינויו של טפסר אייל כספי כנציב הכבאות הבא, זוהי בשורה חשובה לארגון המצביעה על חוזקו ובשלותו של ארגון הכבאות וההצלה בישראל. כספי צמח וגדל בשורות מערך הכבאות, התחיל כנער מתנדב במסגרת פעילות צופי-אש ומשם צבר ניסיון של 35 שנה כמפקד מוערך אשר קבע הישגים מבצעיים רבים. במהלך שש השנים האחרונות כספי פיקד מחוז מרכז והוכיח את יכולותיו מעל ומעבר כאשר עמד באתגרים בהיבטים של צפיפות אוכלוסיה, בנייה לגובה, תת קרקע ומתקנים אסטרטגיים. הניסיון הנצבר והמקצועיות של כספי מאפשרים את המשך פיתוח מערך הכבאות אותו הוביל הנציב היוצא רב תפסר דדי שמחי לצד התאמתו לאתגרי העתיד ולהתמודדות עם משבר האקלים ומשמעויותיו לכוחות הכיבוי וההצלה".

רב טפסר אייל כספי. צילום: עומר שפירא, דוברות כב"ה
Back to top button