חדשות הארץמבזקים

זוג אזרחים ותיקים ניצל משריפה בזכות גלאי עשן שהותקן שעתיים לפני כן

שריפה פרצה היום (ראשון) בדירה ברחוב רבי עקיבא בביתר עלית. צוותי כיבוי והצלה הגיעו לזירה, פעלו לחילוץ מספר דיירים ולכיבוי השריפה. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו לשני נפגעי עשן טיפול רפואי ראשוני והם פונו לבית החולים.

רב רשף כפיר כהן מפקד המשמרת, אמר: "התקבל דיווח במשל"ט יו"ש על שריפה בדירה ברחוב רבי עקיבא בביתר עלית. מיד כשהגענו למקום זיהינו עשן כבד האופף את חדר המדרגות, לוחמי האש שנכנסו לבניין דיווחו על שריפה בקומה -1 ועל עשן רב העולה לשאר הבניין. הוריתי על הסתגרות הדיירים בבתיהם ובמקביל צוותים נוספים מבצעים סריקות אחר לכודים ולשחרר חום ועשן. במספר דירות מתגוררים דיירים מבוגרים, וכן משפחות עם תינוקות ולוחמי האש הורו להם להישאר בחדר בבית מאוורר ונקי מעשן. כמו כן במהלך הסריקות הגיעו לוחמי האש לאישה הנמצאת בהריון שנזקקה לטיפול רפואי, ואלה העבירו אותה לטיפול גורמי הרפואה. כרגע אנו ממשיכים בפעולות כיבוי, ובסריקות נוספות בבניין."

כשעתיים קודם פרוץ השריפה הותקן גלאי עשן על ידי לוחמי האש לזוג אזרחים ותיקים שתי קומות מעל מוקד השריפה, מה שהוביל לזיהוי השריפה במהירות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בימים אלה מתקיים שיתוף פעולה בין מחוז יהודה ושומרון לעיריית ביתר עלית בנושא "בית בטוח לאזרח הוותיק". במסגרת שיתוף פעולה זה מתקינים לוחמי האש של תחנה אזורית יהודה גלאי עשן בבתי אזרחים ותיקים בשיתוף מחלקת הרווחה והמחלקה להתנדבות בעיריית ביתר עלית.

הבוקר יצאו לוחמי האש לבצע התקנה של גלאי עשן, לוחמי האש התקינו את הגלאי בביתם של זוג אזרחים ותיקים ושוחחו עימם אודות "בית בטוח" ומה לעשות במקרה שריפה.

סמל שי בשור מפקד הצוות שהתקין את גלאי העשן מספר כי הסביר לדייר כי ברגע שגלאי העשן מצפצף עליו להימלט מהדירה יחד עם אשתו.

עוד מספר סמל שי כי ברגע שהגיעו למקום השריפה ראו את אותו דייר איתו דיברו כשעתיים קודם נמצא מחוץ לדירה וכי הם עלו בעזרת סולם וחילצו אותו.

חוקרי שריפות של מחוז יו"ש בדרכם למקום לבדיקת נסיבות פרוץ השריפה.

צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל | מחוז יו"ש
צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל | מחוז יו"ש
סמל שי בשור מתקין את גלאי העשן כשעתיים קודם פרוץ השריפה.
Back to top button