מבזקיםצבא וביטחון

גנץ בוועידת מינכן: "איראן מנסה להתערב על ידי כוח קודס במוקדי ההשפעה"

שר הביטחון בני גנץ נאם היום (ראשון) בוועידת מינכן לביטחון, בפתח מושב שעסק בהסכמי אברהם עם נציגים מאיחוד האמירויות ובחריין.

שר הביטחון התייחס להסכם הגרעין ולמו"מ בווינה ואמר: "אנו מסתכלים בדאגה על המתקפות על ידידותנו באזור, שנעשות לפי הערכתנו בהכוונה ובאישור של איראן, ובאמצעי לחימה שחלקם יוצרו באיראן ושהידע להפעלתם נרכש באיראן. אנחנו רואים גם מה קורה בעיראק, שם איראן מנסה בימים אלו להתערב על ידי כוח קודס במוקדי ההשפעה. איראן גם מנצלת טיסות אזרחיות מטהראן לשדה התעופה הבינלאומי בדמשק להעברת אמל"ח מוסווה בציוד אזרחי, ומסכנת אזרחים על ידי העברות אמצעי לחימה במכולות המגיעות לנמל לאדקיה. איראן פוגעת בחופש השיט, המתקפות שלה משטח איראן באמצעות כטב"מים גם גבו בשנה האחרונה את חייהם של אזרחים חפים מפשע מבריטניה ורומניה מול חופי המפרץ. איראן מסכנת טיסות אזרחיות, שעשויות להיפגע על ידי כטב"מים שלחלקם אין יכולת לשנות את המסלול המתכונן."

גנץ התייחס גם לאירועים סביב לבנון ואמר: "איראן אחראית על חימוש שלוחיה בלבנון, ופוגעת בריבונות ויכולת המשילות של המדינה. רק השבוע ראינו מספר ניסיונות של חיזבאללה להפר את ריבונותה של ישראל. בהקשר הזה אני אומר בצורה ברורה – בכירי חיזבאללה מכירים היטב ומקרוב את רעש מנועי המטוסים שלנו ויכולותיהם. אם נידרש לתקוף בעוצמה, נעשה זאת ונגרום נזק גדול לארגון ומדינת לבנון תישא באחריות. נפעל איפה שנצטרך ובכל זמן שהדבר יידרש."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גנץ סיכם ואמר: "הסכם גרעין, אם ייחתם עם איראן, אינו סוף פסוק. יש צורך לפעול בכדי לוודא שאיראן לא ממשיכה בהעשרה במתקנים אחרים ולהגביר את הפיקוח. יש חשיבות לכך שתהיה הקפדה שהסוכנות לאנרגיה אטומית תמשיך בחקירה ובפיקוח בנושא התיקים הפתוחים. עלינו לוודא שהצנטריפוגות המתקדמות אינן מוצאות את עצמן במתקן אחר, קרוב או רחוק. שפיתוח הטילים הבליסטיים שביכולתם לשאת ראשי נשק גרעיני נבלם. צריך לדאוג, שתוקף ההסכם, לא מאפשר לאיראן להפוך את המגבלות ל"פגות תוקף" ולהמשיך אותו. חייבים לנקוט בכל הפעולות בכדי להבטיח שאיראן לעולם לא תהיה מדינת סף גרעינית. אסור לעולם להשלים עם זה, וישראל לעולם לא תשלים עם זה."

שר הביטחון התייחס למתיחות סביב אוקראינה ואמר כי: "כמי שידע מלחמות אני יודע שגם המנצח מפסיד בהן. כשענני מלחמה מתקרבים – האחריות של המנהיגים היא להרגעת הרוחות, לקידום השיח, ולעמידה על העקרונות שישמרו על שלום העולם וביטחונו. כך צריך להיעשות בקונפליקט באוקראינה, ואני קורא לכלל הגורמים, גם אם אנחנו ברגע האחרון – יש לעשות הכל כדי למנוע שפיכות דמים."

צילום: כנס מינכן לביטחון
Back to top button