מבזקיםצבא וביטחון

הותר לפרסום: נעצר פעיל חמאס שהסתנן לישראל במסווה הומינטרי

לפני זמן קצר (חמישי), הותר לפרסום כי במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, בתאריך 24.1.22 נעצר לחקירה אחמד אבו אלנור, בן 27 מעזה, אשר נכנס לישראל בהיתר לצורך קבלת טיפול רפואי ובהמשך ניצל זאת לטובת שהייה בלתי חוקית בישראל.

בחקירה עולה כי בשנת 2009 גויס לזרוע הצבאית של החמאס, ובמסגרת פעילותו בארגון לקח חלק בהכשרות ופעילויות צבאיות כנגד מדינת ישראל ואף פעל במסגרת מנגנון חשאי של הארגון (הביטחון הכללי).

פעילותו בחמאס והידע הרב לו נחשף הנדון הביאו לחקירה ייחודית אשר חשפה מודיעין רב אודות ארגון החמאס ובין היתר, אודות מיקומי מנהרות, מצבורי אמל"ח ואיתורים צבאיים מהם פועל הארגון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד עלה בחקירה בשב״כ כי הוא ניצל את שהותו בישראל לטובת העברת מידע מודיעיני למפקדיו במנגנון הביטחון של חמאס (הבטכ"ל), תוך כדי ניסיונות שלא צלחו לגיוס נוספים לפעילות טרור בהכוונת חמאס.

כלל חומרי החקירה הועברו לפרקליטות מחוז דרום ובמהלך הימים הקרובים צפויה הפרקליטות להגיש כנגד הנדון כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

חקירה זו, אשר מתווספת לחקירות קודמות שבוצעו בתקופה האחרונה, חושפת פעם נוספת את הניצול הציני אותו עושה ארגון החמאס, ובתוך כך הבטכ"ל ומנגנוני הביטחון החשאיים שלה, תוך שימוש באישורים ההומניטריים הניתנים לתושבי עזה לטובת קידום פעילות טרור בישראל.

יצוין כי אך לאחרונה הרחיבה ישראל באופן משמעותי את מספר היתרי הכניסה לישראל כחלק מהמאמץ לשיפור המצב הכלכלי אזרחי ברצועת עזה.

שירות ביטחון כללי רואה בחומרה רבה כל אכוונה של פעילות טרור וריגול מרצועת עזה וימשיך לפעול יחד עם משטרת ישראל וצה"ל על מנת לאתר ולסכל מבעוד מועד כל פעילות עוינת מצד ארגוני הטרור בעזה.

צילום: דוברות המשטרה
Back to top button