מבזקיםפוליטי / מדיני

"מתעורר החשש הכבד שמא מדובר במינויים פוליטיים פסולים"

התנועה לאיכות השלטון, פנתה היום (חמישי) לשרת הפנים איילת שקד וליועץ המשפטי במשרדה, עו״ד יהודה זימרת. זאת בשל דיווח, לפיו בימים אלו פועלת שרת הפנים לשם קידום מינויים הפוליטי של חברי ופעילי מפלגת הבית היהודי, לתפקידי ראשי ועדות תכנון ובנייה.

כך, על פי הדיווח, לפחות שלושה מהמינויים אותם מקדמת, הם של מועמדים בעלי זיקה פוליטית מובהקת לשרה, שמכהנים בתפקידים מטעם מפלגת הבית היהודי שתמכה במפלגת ימינה בבחירות האחרונות, ובהם מר שמעון חזן, סגן ראש עיריית קריית מלאכי; מר אורי בוסקילה, סגן ראש עיריית בת ים; ומר אביהוא בן משה, חבר מועצת העיר רמת גן. כך נמסר מהתנועה לאיכות השלטון.

בפנייה לשרה שקד נכתב: "ככל שאלו הם פני הדברים, הרי שמתעורר החשש הכבד שמא מדובר במינויים פוליטיים פסולים האסורים מן היסוד. המינויים הפוליטיים בישראל הוכרו כ׳רעה חולה שיש לעקרה מן השורש׳ – רעה חולה ומסוכנת, הפוגעת בערכי יסוד של שיטתנו ומכרסמת בתפקודו התקין של השירות הציבורי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"מינויו של אדם לשירות הציבורי שלא על בסיס כישוריו המקצועיים אלא על בסיס זיקה פוליטית הוא מעשה מנהלי פסול המהווה מעילה של ממש בחובת הנאמנות של הגורם הממנה כלפי הציבור, שכן, השתייכות פוליטית כגורם מכריע במינויים בשירות המדינה עומדת בסתירה חזיתית לאופי הממלכתי, המקצועי והערכי המאפיין את השירות הציבורי ואת שיטת המינויים שנועדה להבטיח את ייחודו זה." הוסיפו בתנועה.

עוד נכתב כי: "דומה כי ועדות התכנון הפכו זה מכבר לנקודת תורפה של ׳סידור עבודה למקורבים׳ בקרב השרים החולשים על מינוים אלו, מקום בו מועדפים חברי מפלגה, עסקנים, ומקורבים שונים על פני מועמדים מתאימים יותר מתוך הציבור הרחב – ובדרך הפוגעת פגיעה אנושה בשירות הציבורי ובעקרון השוויון ומהווה תמריץ שלילי ומסוכן למועמדים טובים וראויים מקרב הציבור הרחב להדיר רגליהם מהשירות הציבורי".

צילום: רונן טופלברג
Back to top button