חדשות הארץמבזקים

קק"ל ורפובליקת צ'אד מאחדות כוחות כדי להיאבק במשבר האקלים

קרן קימת לישראל חתמה היום (רביעי) על מזכר הבנות עם רפובליקת צ'אד לקידום שיתוף פעולה במאבק במשבר האקלים ובתופעת המדבור. משלחת צ׳אד בראשות שר הכלכלה של צ'אד, אידריס סלאח בשאר, נפגשה בירושלים עם יו"ר קק"ל אברהם דובדבני והצוות המקצועי.

ברקע התחממות האקלים והמדבור במדינה, צ'אד עומדת בפני בעיות חקלאיות ואקולוגיות רבות בתחומיה. שיתוף הפעולה המתגבש, יסייע למדינה האפריקאית להסתגל לתופעות המשבר ולהתמודד עם ההשלכות שלהן.

כחלק מהמאבק של קק"ל במשבר האקלים, הארגון מתכוון לחלוק עם הרפובליקה פתרונות לניהול משאבי מים, טכניקות חקלאות בר קיימא, שיטות ייעור, הכשרה מקצועית, פיתוח מינים של זרעים מקומיים ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לצ׳אד התחדשו באופן רשמי רק ב-2019, מאז פועלות המדינות להתקרבות וחימום היחסים. מזכר ההבנות שנחתם היום, יסייע בחיזוק היחסים עם מדינה זו, אשר הינה מהמובילות באיחוד האפריקני, הארגון המדיני ההתנדבותי של מדינות אפריקה.

קק"ל ורפובליקת צ'אד מאחדות כוחות כדי להיאבק במשבר האקלים
צילום: רפי בן חקון, קק"ל

אברהם דובדבני, יו״ר קק״ל: ״אחת ממטרותיה הבולטות של קרן קימת לישראל היא לסייע ולתרום לעולם למען עתיד טוב יותר. ולכן, מי שמבקש מאיתנו סיוע אנחנו תמיד נושיט לו את היד לעזור לו ונציע לו את כל הידע והניסיון העצום העומד לרשותנו. אני מברך את כל המשלחת מרפובליקת צ׳אד בבואם לעיר הבירה של ישראל, ירושלים, ומצפה לתחילת העבודה בין קק״ל לרפובליקה שתוביל לחיזוק הקשרים בין ישראל לכלל מדינות מהאיחוד האפריקני״.

קק"ל ורפובליקת צ'אד מאחדות כוחות כדי להיאבק במשבר האקלים
צילום: רפי בן חקון, קק"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח